9
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران گفت:

نشست مشترک رییس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه

  • کد خبر : 5071
  • ۰۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱:۵۰
نشست مشترک رییس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه
نشست مشترک رییس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، به مناسبت ،« هفته قوه قضائیه »در سالن شهید قدوسی دادگستری کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش چکاوک نیوز: دکتر پرویز توسلی زاده « رییس کل دادگستری استان کرمانشاه، اظهار داشت: کاهش پرونده‌های ورودی، افزایش پرونده‌های خروجی، افزایش صلح و سازش در پرونده‌ها، کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها، تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و کاهش شعب غیرمتعارف از موارد و سیاست‌های سند تحول قضایی است.

توسلی زاده افزود: دادگستری استان کرمانشاه از رتبه ۲۱ کشوری در تیرماه سال ۹۹ به رتبه چهارم کشوری در دی ماه سال۱۴۰۱ رسیده است، در شهریور ماه سال ۹۸، تعداد ۴۳۳ هزار پرونده ورودی به دادگستری استان کرمانشاه بوده که در سال جاری با وجود افزایش تعداد پرونده‌ها شاهد افزایش پرونده‌های خروجی و صلح و سازش در استان شده است.

این مسئول کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضائی را از اولویت‌های دادگستری استان دانست و افزود: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های قضائی از ۹۰ روز به ۷۴ روز کاهش یافته است، همچنین تعداد پرونده‌های قدیمی و یا مانده دادگستری استان از ۱۰۷ هزار پرونده در سال ۹۸ به ۶۹ هزار پرونده کاهش داشته و تعداد پرونده‌های مسن نیز از ۳۱ هزار پرونده به ۱۴ هزار پرونده تا پایان اردیبهشت سال جاری رسیده است.

توسلی زاده از ۲۱ هزار بازدید قضات دادگاه‌های استان کرمانشاه از زندان‌های استان به صورت حضوری و غیرحضوری در اردیبهشت امسال خبردادو افزود: تکریم ارباب رجوع از سیاست‌های قوه قضائیه است، در این خصوص از سال ۹۸ تاکنون ۵۲۹ هزار و ۲۳ ملاقات مردمی در دادگستری استان کرمانشاه انجام گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه به حمایت از تولید و واحدهای تولیدی تاکید کرد و افزود: برای کمک به رشد تولید در مواردی که نیاز به همراهی قوه قضائیه بوده در سال گذشته مشکلات ۱۰۴ واحد تولیدی در شورای اقتصاد مقاومتی بررسی شده و از این تعداد ۶۴ مورد مرتفع و ۲۸ مورد در دست بررسی است و ۱۲ مصوبه نیز اتخاذ شده است.

رتبه استان در جرایم از بسیاری از استان‌ها مطلوب تر است:

این مسئول تأکید کرد: برخورد با جرایم مهم در اولویت دستگاه قضائی است و با برهم زنندگان نظم و امنیت به صورت جدی برخورد می‌شود، باید توجه داشت رتبه استان کرمانشاه در جرایم از بسیاری از استان‌ها بهتر و مطلوب‌تر است.

توسلی زاده در ادامه، گفت: در سال ۱۴۰۰، در استان ۲۱ پرونده قتل به صلح رسیده که این تعداد سال گذشته به ۲۵ پرونده رسیده و در سه ماهه ابتدایی امسال نیز ۹ پرونده را به با تلاش مسوولان قضایی به صلح و سازش رسانده ایم.

زندان آخرین برخورد با مجرم است:

رئیس کل دادگستری استان در پاسخ به خبرنگاران، گفت: دادگستری مرجع رسیدگی به پرونده‌های قضایی است و بسیاری از دستگاه‌های اجرایی متولی امورات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هستند و بسیاری از جرایم به دلیل همین موضوعات است و زندان آخرین مرحله برخورد با مجرم است زیرا زندانی کردن افراد نیز تبعات خود را در جامعه دارد.

توسلی زاده از تشکیل شورای خیرین خبر داد که با جذب شش میلیارد و پانصد میلیون تومان به کمیته امداد، بهزیستی و کمک به زندانیان جرایم خرد صرف شده‌است.

در ادامه، شهرام کرمی از بازرسی ۸۴ مورد در سه ماهه اول سال جاری خبر داد و افزود: در سال ۱۴۰۱ آموزش ضابطین، نظامی و انتظامی ۱۵۰۰ نفر را داشته ایم، که در سه ماهه اول سال جاری این تعداد به حدود ۵۰۰ نفر رسیده است.

شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با اشاره به سوالات مطرح شده از سوی خبرنگاران مبنی بر برخورد با سارقان قالب‌های سربی بخش رادیوتراپی بیمارستان امام رضا (ع) گفت: در حال حاضر سه نفر از سارقین شناسایی و دستگیر شدند که هم اکنون نیز در بازداشت موقت به سر می‌برند همچنین مسئولان حراست ودرمان بیمارستان نیز احضار و برای آنها قرار صادر شده است کرمی در ادامه از دستگیری سه نفر از مالخران این سرقت خبر داد و افزود: این افراد شناسایی و دستگیر شده‌اند اما با توجه به گذشت زمان سرقت، تعداد کمی از قالب‌های سربی کشف شده است.

دادستان کرمانشاه در ادامه اشاره‌‌ای به بازرسی از ضابطین استان داشت و گفت:در سال گذشته ۲۵۲ مورد بازرسی از ضابطین انجام گرفت و در سه ماهه اول سال جاری تا کنون نیز ۸۴ مورد بازرسی انجام شده است.

کرمی با اشاره به اینکه در بحث حقوق عامه و اقدامات پیشگیری وقوع جرم اقداماتی شده است، گفت: در سال گذشته ۲۴ مورد بازرسی دادسرا و حوزه های بخش را داشته ایم.

در این جلسه به سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=5071
  • نویسنده : مهین رحمانی
  • ارسال توسط :
  • دیدگاه‌ها برای نشست مشترک رییس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.