1
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه مطرح کرد؛

در استان کرمانشاه ۱۱۴ سمن فعال همکاری دارند

  • کد خبر : 6867
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۲:۱۱
در استان کرمانشاه ۱۱۴ سمن فعال همکاری دارند
چکاوک نیوز_اولین جلسه هم اندیشی با سمن های فعال استان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه، با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، مدیر کل بهزیستی کرمانشاه، سمنهای فعال در حوزه مبارزه مواد مخدر و نمایندگانی از ارگانهای ذیربط در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری پیش از ظهر امروز چهارشنبه «هفتم شهریور ماه ۱۴۰۳»، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز از کرمانشاه، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، ‌درادامه گفت: از تعداد ۷۲ سمن در حوزه پیشگیری، ۲۸ سمن در حوزه درمان و چهار سمن در حوزه توانمندسازی و اشتغال‌زایی ارائه خدمت دارند.

استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی و سمن‌ها در مبارزه با مواد مخدر الزامیست

مرادی با اعلام اینکه بیش از ۷۰% سمن‌ها در حوزه پیشگیری مواد مخدر فعالیت دارند در ادامه، گفت: نگاه ما مردمی است و لازم است از ظرفیت تشکل‌های مردمی و سمن‌ها در مبارزه با مواد مخدر استفاده کنیم.سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد، بازوان توانمند دولت در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی محسوب می شوند و طی سال‌های اخیر کارهای خوبی را در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر انجام داده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، معتقد بود علاوه بر مقابله، پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر باید در زمینه کاهش تقاضا هم اقدامات لازم انجام شود، در این زمینه مردم، گروه های جهادی و خیرین می توانند نقش قابل توجهی داشته باشند.

مرادی بهترین راه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر را فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها دانست و افزود: عواقب پدیده شوم اعتیاد در جامعه مشهود است.

جلسه هم اندیشی سمن های فعال  استان

این مسئول اهمیت پیشگیری از اعتیاد را مهم دانست و در ادامه گفت : پیشگیری اولویت اصلی در مبارزه با مواد مخدر است و این برنامه به عنوان یک استراتژی بلندمدت در دستور کار قرار دارد.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=6867

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.