6
مدیر کل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور:

نقش آدمها در توسعه گردشگری بسیار مهم است 

  • کد خبر : 5314
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۷
نقش آدمها در توسعه گردشگری بسیار مهم است 
اولین جشنواره نوآوری در گردشگری استان کرمانشاه با حضور مسؤولان کشوری و استانی در (پارک علم و فناوری کرمانشاه) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز؛ دکتر مصطفی فاطمی، «مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در این مراسم با اشاره به فراوانی تعداد جاذبه‌های گردشگری در کشور و استان کرمانشاه، گفت: نقش آدم‌ها در توسعه گردشگری بسیار مهم است.

فاطمی در ادامه گفت: داشته‌های فرهنگی و تاریخی استان کرمانشاه پر از داستانهای واقعی است، در کرمانشاه هشت سال روایت جنگ، ابر روایتی است.

در این مراسم، دکتر سیامک آزادی «رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه»، اظهار کرد: پارکهای علم و فناوری نهادهای اجتماعی هستند و یک حلقه شبکه و یا زنجیره توسعه اقتصادی مبتنی بر فناوری را تشکیل می‌دهند واین پارکها متولیان زیست بوم فناوری و نوآوری استان‌ها، فعالیت‌هایی را که در راستای توسعه فناوری و نوآوری باشد در قالب نطام نوآوری سازماندهی می‌کنند.

آزادی تأکید کرد:  فعالیت‌ها بایستی حتماً مبتنی بر اولویت‌ها و مزیت‌های منطقه‌ای شکل گیرد، آنچه که در نظام‌های نوآوری به عنوان وظایف پارک علم و فناوری آمده، بخش کارکردی است که در نظام نوآوری تحت عنوان قابلیت‌های پویا بر ایجاد وضعیت‌های رقابتی مبتنی بر فناوری است.

رییس پارک علم و فناوری استان در ادامه با اشاره به اهمیت رویداد نوآوری در گردشگری، گفت: گردشگری برای نوآوری‌های جدید که به بازارها و محصولات منتهی می‌‌شود می‌تواند به عنوان یک سکوی پرتاب عمل کند.

برای پایداری در فضای رقابتی نیازمند نوآوری هستیم:

این مسئول صنعت گردشگری را متشکل از کسب و کار کوچک و متوسط دانست و افزود: برای پایداری در فضای رقابتی نیازمند نوآوری هستیم، نوآوری همان راهبرد اساسی و اولویت‌داراست و قطعا این رویداد نیازمند این است که به صورت دوره‌ای ادامه پیدا کند تا در راستای ایجاد کسب و کارهای فناورانه در حوزه گردشگری بتوانیم نقش خود را ایفا کنیم.

آزادی اتفاق خوب در مسیر این رویداد را آشنایی با ذی‌نفعانی دانست که با حوزه فناوری و نوآوری ارتباط گرفته اند.

اولین جشنواره نوآوری در گردشگری کرمانشاه برگزار شد

رییس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه:

اساس کار با بیان مسئله مطرح می شود

در ادامه دکتر مسلم حدیدی، «رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه»، با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در حل مشکلات حوزه های مختلف در کشور و استان همیشه پای کار بوده است، اظهارکرد: اساس کار در جهاد دانشگاهی با بیان مسئله مطرح می‌شود،( هر حرکتی، هر ساختار و زیرساختی ایجاد می‌شود)، سعی می‌کنیم براساس مشکل و موضوع مورد بحث استان مورد نظر باشد.

گردشگری ساختار اقتصاد استان را می تواند دگرگون کند:

دکتر حدیدی، مسؤولیت جهاد دانشگاهی را در ورود به مسئله و مشکلات استان در خصوص حل آن، توصیف کرد و افزود: با توجه به ایجاد مرکز هم‌اندیشی توسعه‌ای در استان کرمانشاهی با کمک نخبگان و صاحب‌نظران به این نتیجه رسیده‌ایم گردشگری به‌عنوان یکی از ساختارهای است که می‌تواند ساختار اقتصاد استان را دگرگون کند و در این راستا گروه پژوهشی را فعال کردیم تا بحث‌های تحقیقاتی و مطالعاتی را در این زمینه انجام دهند.

رییس خانه صنعت و معدن استان: 

گردشگری صنعتی پر اهمیت است

مهندس جهانبخش شکری «رئیس خانه صنعت، معدن  استان کرمانشاه» در این مراسم با اشاره به مسائل فرهنگی و دینی، اظهار کرد: گردشگری صنعتی پراهمیت است.

شکری با اشاره به تاریخچه سه هزار و ۴۰۰ ساله اسب کرد، در استان، گفت: اسب کرد در کنار کالاهای جنگی و دیگر کالاها به تمام دنیا صادر شده است و پایه خونی تمام اسب‌های دنیا از اسب کرد می باشد.

به گفته شکری، در استان کرمانشاه بیش از ۱۲ هزار اسب  وجود دارد که توسط  قشرهای مختلف مردمی از عشایر، روستایی گرفته تا غیره، نگهداری می‌شود.

شکری افزود: سال گذشته اسب کرد کرمانشاه به همکاری میراث فرهنگی و اداره گردشگری شهرداری ثبت ملی شده و در تلاش ثبت جهانی اسب کرد نیز هستیم.

صنعت اسب برای بیش از ۳۹شغل:

این مسئول در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: صنعت اسب برای بیش از ۳۹ شغل تعریف شده است و لازم است مسؤولان استانی برای راه‌‌اندازی خانه سوارکاری و پیست سوارکاری همکاری لازم را داشته باشند.

لازم به ذکر است: ۲۳ ایده به دبیرخانه جشنواره نوآوری و گردشگری در کرمانشاه معرفی شده که سه ایده «گردشگری کشاورزی و محیط زیست همراه با زنجیره ارزش تولیدات خرد روستایی» از کوروش مهرابی، «اولین مجله تخصصی ویدیویی ایران در حوزه گردشگری» از محسن جوهری و«ایجاد اقامتگاه‌های رصدخانه‌ای آسمان» از رامین خدادادی به عنوان ایده‌های برتر این جشنواره معرفی شدند

 

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=5314
  • نویسنده : مهین رحمانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : چکاوک نیوز
  • دیدگاه‌ها برای نقش آدمها در توسعه گردشگری بسیار مهم است  بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.