1
مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه، مطرح کرد:

امسال شاهد حضور ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در کلاس‌های درس خواهیم بود

  • کد خبر : 6956
  • ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
امسال شاهد حضور ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در کلاس‌های درس خواهیم بود
چکاوک نیوز_مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از افزایش ۴۰ مدرسه در استان کرمانشاه نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال شاهد حضور حدود ۳۷۰ هزار دانش آموز در کلاس‌های درس هستیم.

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز از کرمانشاه، دکتر سلمان محمدی، در آستانه بازگشایی مدارس در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: میثاق تمامی ادارات در کشور بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده که در آن چهار راهبرد کلان ابلاغ شده است.

محمدی افزود: عدالت آموزشی در راستای ایجاد نگاه عادلانه در تعلیم و تربیت، کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت، حاکمیت گفتمان تربیتی و ایجاد رضایتمندی ذینفعان « دانش آموزان، والدین و مربیان»، برای تداوم تعلیم و تربیت از راهبردهای این سند است.

پروژه مهر در دستور کار آموزش و پرورش

وی در ادامه در خصوص تمهیدات مقدمات مهرماه امسال به خبرنگاران، گفت: تمهید لازم برای مقدمات بازگشایی مدارس با عنوان «پروژه مهر» از بهمن ماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

محمدی تعداد دانش آموزان حاضر در کلاس سال ۱۴۰۳-۱۴۰۴ را با احتساب جذب شدگان پیش دبستانی نزدیک به ۳۷۰ هزار دانش آموز اعلام کرد و افزود: ۴۰ مدرسه با ۱۵۰ کلاس درس به استان امسال اضافه شده است که شامل ۴۰۰۰ مدرسه شهری، روستایی و عشایری با ۱۴ هزار کلاس درس پذیرای دانش آموزان می باشد، در این راستا ۲۶ هزار همکار شاغل به کار گیری شده‌است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، در پاسخ به خبرنگاران در خصوص توزیع کتاب کتب درسی دانش آموزان گفت: نزدیک به چهار میلیون جلد کتاب برای دانش آموزان امسال تهیه شده، مقداری از آن توضیح شده و مابقی آن تا اول مهرماه به دست دانش آموزان می‌رسد.

محمدی با اشاره به طرح «شهید عجمیان»، گفت؛ این طرح با هدف بازسازی کلاس‌های درس ۳۰۰۰ کلاس را بازسازی و آماده استفاده برای دانش آموزان شده است.و در سال گذشته در طرحی با عنوان «شهید سلیمانی» ۵۳ مدرسه با امکانات ورزشی تجهیز شد و عدالت آموزشی در نظر گرفته شده است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان؛ امسال ۲۰۰۰ همکار جدید در قالب آزمون استخدامی و فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و پردیس شهید رجایی استخدام شده اند و دوره‌های توانمندسازی نیز برای این افراد برگزار شده است و در تلاش هستیم که برای آغاز سال تحصیلی هیچ کلاس بدون معلم و هیچ معلم بدون کلاسی نداشته باشیم.

جشن‌های مدارس در ایام ماه مهر برگزار می شود 

محمدی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح جشن‌ها و برنامه‌هایی که طی روزهای آتی برگزار خواهند شد، پرداخت و گفت: روز دوشنبه بیست و ششم شهریور ماه جشن غنچه‌ها ویژه کودکستانی‌ها (پیش دبستانی‌ها) برگزار می‌شود، روز سه شنبه بیست و هفتم شهریور ماه نیز جشن شکوفه‌ها ویژه دانش‌آموزان کلاس اولی برگزار می‌شود، نزدیک به ۳۰ هزار دانش آموز کلاس اولی امسال وارد مدارس خواهند شد، روز چهارشنبه بیست و هشتم شهریور ماه جشن جوانه‌ها با محوریت دانش آموزان کلاس هفتم با حضور نزدیک به ۳۰ هزار انش آموز برگزار می‌شود، در روز یکشنبه یکم مهرماه همزمان با سراسر کشور زنگ مهر و ایثار با یکدیگر به صدا در خواهد آمد؛زیرا با توجه به قرابت ایام با هفته دفاع مقدس نسل جدید به تبیین ارزش‌های اسلامی و ایرانی نیازمند است، در ظهر یکم مهرماه نیز در راستای راهبرد ترویج فرهنگ نماز در دانش‌آموزان همزمان با اذان ظهر زنگ نماز را به صدا در می‌آوریم؛ نماز ظهر این روز در مرکز استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و در شهرستان‌ها با حضور ائمه جماعت اقامه خواهد شد.

رویکرد تربیتی در سرویس مدارس لحاظ می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، تأکید کرد: امسال هیئت دولت مصوب کرد که متولی سرویس مدارس سازمان حمل و نقل شهرداری باشد.  اولیا دانش آموزان برای ثبت نام فرزند خود باید در سامانه «سپند»، عملیات ثبت نام را انجام دهند، اما با توجه به اینکه این طرح برای نخستین بار در حال اجرا است به مدارس ابلاغ شده تا در این خصوص همکاری لازم را با اولیا به عمل آورند.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=6956

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.