5
مدیر کل پدافند غیر عامل استان کرمانشاه:

امروز تجهیزات نظامی ما توان مقابله با دشمن را دارند

  • کد خبر : 6028
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱:۱۳
امروز تجهیزات نظامی ما توان مقابله با دشمن را دارند
پدافند غیرعامل زیر نظر نیروهای مسلح و ۹ کارگروه فعالیت دارد،که شامل کارگروه های قضایی، مردم محور، زیربنایی، فرهنگی اجتماعی، حوادث، فن آوری و اطلاعات، حمل و نقل جاده ای، امنیتی و کارگروه زیستی می باشد

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز، از کرمانشاه: نخستین سمینار دفاع زیستی و پدافند غیر عامل در حوزه سلامت با حضور مسوولان ذیربط استانی، با هدف جلب همکاری سازمان ها، پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات بوستان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد.

دکتر رسول مجد در این مراسم با بیان فرق بین بحران و پدافند غیر عامل، اظهار داشت: بحران تهدیدات طبیعی است و پدافند غیر عامل تهدیدات انسانی را شامل می شود.

دکتر مجد

مجد خاطر نشان کرد: در جنگی که در کشورمان پیش آمد، جنگی تقریباً نابرابر بود، کشور توان مقاومت نداشت، به یاری خداوند با توان بسیج و ارتباط خوب با مردم توانستیم جنگ را مدیریت کنیم، بعد از آن به دستور امام (ره) و مسوولین پدافند غیرعامل برقرار شد، و امروز تجهیزات ما توان مقابله با هرگونه تهدید دشمن را دارند.

مجد پدافند غیرعامل را زیر نظر نیروهای مسلح و ۹ کارگروه فعالیت عنوان کرد، که شامل کارگروه های قضایی، مردم محور، زیربنایی، فرهنگی اجتماعی، حوادث، فن آوری و اطلاعات، حمل و نقل جاده ای، امنیتی و کارگروه زیستی می باشد و افزود: این مسائل مختص جمهوری اسلامی ایران و یک زمان نیست.

در ادامه دکتر افشین یگانه« مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه»، اظهار کرد: برای بحرانهایی که امکان دارد پیش بیاید فکر اساسی داشته باشیم.

دکتر یگانه

یگانه تأکید کرد: موقعی می توانیم در بحرانها موفق عمل کنیم که مجموعه تمرینهای مناسبی داشته باشند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری در ادامه گفت: بخش مانورهای که در مدیریت بحران پیش بینی شده، در دانشگاه علوم پزشکی بسیار مهم است و حضور متخصصین در کنار سایر ارگانها الزامی است، امیدوارم با حضور ریاست اورژانس پیش بیمارستانی و همکارانشان بتوانیم مانور مناسب انجام دهیم و در هنگام بحران به خوبی مدیریت کنیم.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=6028

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.