0
مدیر کل اوقاف و امورخیره استان کرمانشاه مطرح کرد؛

افتخار کرمانشاه این است، در طول تاریخ دروازه کربلا بوده و هست

  • کد خبر : 7000
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
افتخار کرمانشاه این است، در طول تاریخ دروازه کربلا بوده و هست
چکاوک نیوز_نشست خبری مدیرکل کل اوقاف و امورخیره استان کرمانشاه، با موضوع تشریح برنامه‌های هفته وقف پیش از ظهر امروز در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

حجت الاسلام صالحی، گفت؛ کرمانشاه در طول تاریخ دروازه کربلا بوده و این افتخار ماست

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز از کرمانشاه، حجت الاسلام محمد صالحی در این جلسه سخنان خود را با تبریک هفته وقف آغاز کرد و اظهار داشت: شانزدهم ربیع المولود(روز وقف است)، در این استان حضور برادران اهل تسنن و اهل سنت در کنار هم نقشه های دشمن را نقش برآب کرده است.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به عناوین در نظر گرفته شده هفته وقف به خبرنگاران، گفت: روز جمعه ۳۰ شهریور به نام روز وقف در تقویم جمهوری اسلامی نام‌گذاری شده و  عنوان وقف؛ جبهه مقاومت، ترویج فرهنگ ایثار برای این روز در نظر گرفته شده است. و روز شنبه ۳۱ شهریور نیز به نام وقف؛ قرآن، سنت نبوی و سیره ائمه معصومین(ع) نام‌گذاری شده است، یکشنبه اول مهر به عنوان وقف؛ اقتصاد پایدار و رشد تولید در نظر گرفته شده، که متناسب با شعار سال و اقدامات سازمان اوقاف در حوزه‌های اقتصادی است، دوشنبه دوم مهر به نام وقف، اخلاق و معنویت، تکریم واقفین و خیرین نام‌گذاری شده است، سه‌شنبه سوم مهر به نام وقف؛ حمایت از خانواده، اشتغال‌زایی و ترویج فرهنگ اسلامی در نظر گرفته شده است. روز چهارشنبه هم به نام وقف؛ سلامت جامعه و حمایت از دانش بنیان‌ها نام‌گذاری شده است، روز پنج شنبه به نام وقف امامزادگان، گردشگری مذهبی و ترویج فرهنگ زیارت نام گذاری شده است.

بیش از ۲۰۰۰ موقوفه در استان داریم

حجت الاسلام صالحی تعداد موقوفات اضافه شده طی سال‌جاری در استان کرمانشاه را ۱۲ مورد عنوان کرد و افزود: پیش از این ۲۰۰۰ موقوفه در استان وجود داشت که با احتساب این ۱۲ مورد در حال‌حاضر دو هزار و ۱۲ موقوفه در استان کرمانشاه داریم.

این مسئول یکی از محورهای اصلی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان را بقاع متبرکه عنوان کرد و گفت:برگزاری برنامه‌های فرهنگی، سوگواره بصیرت عاشورایی، برنامه‌های دهه کرامت، طرح مهر تحصیلی،  آرامش  بهاری و .. از جمله برنامه‌هایی هستند که در بقاع متبرکه استان با محوریت مراکز افق برگزار می‌شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در پاسخ به خبرنگاران از تهیه و توزیع حدود ۲۰۰۰ بسته مهر تحصیلی از محل درآمد موقوفات به ارزش ۱۸ میلیارد ریال بین نیازمندان خبر داد و گفت:به دلیل کاهش عوائد موقوفات این میزان نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

تثبیت مالکیت اراضی یکی از مسائل مهم در حوزه موقوفات است

وی ضمن تقدیر از زحمات اداره کل ثبت اسناد استان از اخذ سند مالکیت برای تمامی موقوفات استان خبر داد و گفت: تثبیت مالکیت اراضی یکی از مسائل مهم در حوزه موقوفات است که انجام شده است.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=7000

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.