8
«همه یکصدا، ایران قوی و مدرسه قوی ، ایران قوی»

همایش مدیران آموزش و پرورش استان برگزار شد

  • کد خبر : 5415
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲
همایش مدیران آموزش و پرورش استان برگزار شد
همزمان با سراسر کشور همایش مدیران آموزش و پرورش استان کرمانشاه، با حضور استاندارکه رییس شورای آموزش و پرورش نیز می‌باشد، مدیر کل آموزش و پرورش، مدیر کل نوسازی مدارس، جمعی از معاونین آموزش و پرورش استان، خیرین مدرسه ساز و مدیران آموزش و پرورش شهرستان های استان امروز یکشنبه «۲۶, شهریور ماه ۱۴۰۲» در سالن اجتماعات انتظار کرمانشاه برگزار و این مراسم از طریق ویدئو کنفرانس با رییس جمهور و استان های دیگر در ارتباط بود.

به گزارش خبری چکاوک نیوز؛ دکتر سلمان محمدی در این مراسم ضمن خیر مقدم به مدعوین، با اشاره به افتتاح ۱۵ مدرسه با ۱۰۰ کلاس درس توسط رییس جمهور افزود: طی دو سال اخیر دولت سیزدهم تاکنون ۹۳ پروژه با ۴۱۱ کلاس درس و اعتبار چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در آموزش و پرورش استان کرمانشاه افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

محمدی در ادامه گفت: در استان کرمانشاه ۱۵ مدرسه با ۱۰۰ کلاس درس با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال برای سال تحصیلی «۱۴۰۲ – ۱۴۰۳» آماده بهره برداری می باشد، برای امسال نیز یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تجهیز مدارس و فضاهای آموزش و پرورش استان در نظر گرفته شده است که تا امروز ۵۵۰ میلیارد ریال برای تجهیزات سیستم گرمایشی مدارس و فضاهای اداری و آموزشی استان هزینه شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به عملکرد خوب آموزش و پرورش استان کرمانشاه در سال تحصیلی گذشته، گفت: در سال تحصیلی گذشته آموزش و پرورش استان در شاخص های بسیاری رتبه اول و برتر کشور را توانسته کسب کند از جمله رتبه های برتر دانش آموزان کرمانشاهی در کنکور امسال.

وی در ادامه سخنانش از استاندار کرمانشاه خواست در سطح شهرستان ها برای تعمیر و نگهداری مدارس و تجهیز آنان، تخصیص حدقل ۱۰ درصد اعتبارات عمرانی را به این اداره کل در دستور کار قرار دهد.

محمدی رویکرد اصلی سال تحصیلی جدید را بر اسناد بالادستی وزارت آموزش و پرورش مانند سال گذشته با شعار «همه یکصدا، ایران قوی» و «مدرسه قوی ، ایران قوی» عنوان کرد.

محمدی با بیان اینکه سیستم آموزش و پرورش؛ دانش آموزان را اولاد خود می داند؛ اصول تربیتی در این رویکرد را بر سه پایه؛ مدرسه محوری، احیای تمام ارکان موثر و اثرگذار بر تربیت دانش آموزان و نقش سپاری به دانش آموزان اعلام کرد.

وی در ادامه،گفت: برای پیاده کردن این اصول بر چند فعالیت مهم باید متمرکز شویم, اول خرد ورزی و خود مراقبتی در قالب جلسات پرسش و پاسخ و گفت و گو، دوم؛ تقویت ایمان بر تاکید بر نقش محوری قرآن عترت و نماز، سوم امید آفرینی با معرفی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران برای دانش آموزان در قالب اردو راهیان نور و اردوهای علم و پیشرفت، چهارم تقویت روحیه ایرانی اسلامی از طریق تشکل های مختلف دانش آموزی پنجم ایجاد شور، نشاط و شادابی از طریق برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی بین دانش آموزان.

همایش مدیران آموزش و پرورش استان برگزار شد

جشن شکوفه ها برگزار می گردد:

محمدی با اشاره به برنامه های بازگشایی مدارس در سطح استان کرمانشاه، گفت: ۲۹ شهریورماه ماه(جشن شکوفه ها)برای دانش آموزان پایه اول در سطح مدارس ابتدایی برگزار می شود، در اول مهرماه” زنگ آغاز سال تحصیلی و زنگ ایثار و مقاومت به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس با حضور تمام مسئولان ارشد استان را خواهیم داشت و برنامه های مختلف جشن بازگشایی مدارس در سوم مهر، همزمان آغاز امامت امام زمان (عج) در سطح مدارس و جشن (غنچه ها) را برای کودکستان ها استان در ۱۶ مهر برگزار خواهیم کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با آرزوی سالی موفق همراه با سلامتی برای دانش آموزان، اولیا آنان و مربیان،گفت: استان کرمانشاه دو میلیون نفر جمعیت؛ ۳۷۰ هزار دانش آموز، ۲۶ هزار معلم و ۱۶ هزار کلاس دارد، که در پروژه مهر سال گذشته در کشور رتبه اول شدیم، میزبان مسابقات قرآن کریم در سراسر کشور بودیم و میزبان دوره های مختلف به شکل کشوری بودیم، که این موفقیت ها را نتیجه تلاش شما مدیران عزیز در اتحاد و همدلی میدانم.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=5415
  • نویسنده : مهین رحمانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : چکاوک نیوز
  • دیدگاه‌ها برای همایش مدیران آموزش و پرورش استان برگزار شد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.