2
معاون استاندارد اداره کل استاندارد استان کرمانشاه مطرح کرد:

این آزمایشگاه می تواند تسریع در کار صادرات و واردات داشته باشد

  • کد خبر : 6445
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۳:۰۸
این آزمایشگاه می تواند تسریع در کار صادرات و واردات داشته باشد
چهارمین مرکز آزمایشگاه همکار اداره استاندار پیش از ظهر شنبه ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۳»، با حضور معاون استاندارد اداره کل استاندارد استان کرمانشاه و جمعی از همکاران و خبرنگاران در شهرک صنعتی فرمان کرمانشاه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز از کرمانشاه، دکتر محمد محمد نژاد«معاون استاندارد اداره کل استاندارد استان کرمانشاه»، در حاشیه برگزاری افتتاحیه آزمایشگاه مواد غذایی به خبرنگاران گفت: در هفته تأیید صلاحیت افتتاح ۱۲۶ واحد آزمایشگاهی همکار استاندارد در کشور داشته ایم، که از این تعداد چهار واحد در کرمانشاه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گفته معاونت استاندارد اداره کل استاندارد استان کرمانشاه: این واحدها شامل آزمایشگاه مرجع در شهرک صنعتی، آزمایشگاه سازه آزمای پارسیان واقع در فرهنگیان فاز یک، آزمایشگاه مواد غذایی واقع در دانشگاه رازی کرمانشاه روز بیستم خرداد افتتاح و امروز چهارمین آزمایشگاه (آزمایشگاه صنایع غذایی در شهرک صنعتی فرامان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

آزمایشگاه صنایع غذایی در شهرک صنعتی فرامان افتتاح شد

دکتر محمد نژاد، تاکید کرد: در این آزمایشگاه نمونه های غذای واحد های تولیدی غذایی، صادراتی و خدماتی مورد آزمایش قرار می گیرد و می تواند در کار صادرات و واردات تسریع داشته باشد.

معاون استاندار اداره کل استاندارد استان کرمانشاه، خاطر نشان کرد: این آزمایشگاه نیز همچون سه آزمایشگاه ذکر شده که در بیستم خرداد ماه امسال افتتاح شد،موفق به دریافت گواهینامه ISO/IEC17025 از مرکز ملی تایید صلاحیت شده‌است.

مهندس سعید سلیمیان« مدیر عامل آزمایشگاه مواد غذایی راهیان کیفیت آزما»، در جمع خبرنگاران گفت: این آزمایشگاه در سال ۱۳۹۰ مجوز لازم را اخذ نموده و در سال ۱۳۹۱ رسماً آغاز بکار کرده است.

سلیمیان افزود: به حمد خداوند و تلاش همکاران، موفق شدیم گواهینامه ایزو ISO/IEC17025 از مرکز ملی تأیید صلاحیت برای آزمایشگاه، راهیان کیفیت آزما کسب کنیم.

مدیر عامل آزمایشگاه غذایی «راهیان کیفیت آزما»، این آزمایشگاه را مجهز به دستگاه های پیشرفته و پرسنل مجرب معرفی کرد و افزود: در این آزمایشگاه دستگاه های پیشرفته برای اندازه گیری فلزات سنگین در مواد غذایی، میزان چربی در شیر و لبنیات، مقدار رطوبت در مواد غذایی و … آزمایش و مشخص می‌شود.

لعیا جمشیدی

در ادامه مهندس لعیا جمشیدی « رییس اداره تأیید صلاحیت دستگاه های مدیریت کیفیت اداره کل استاندارد» با اشاره به نهم ژون برابر با ۲۰ خرداد ماه روز ملی تأیید صلاحیت، به خبرنگاران گفت: یکی از موفقیت های سازمان ملی استاندارد ایران که پس از ۲۶ سال انتظار در دولت مردمی سیزدهم به وقوع پیوست، موضوع هم ترازی مرکز ملی تایید صلاحیت ایران و عضویت کامل در اتحادیه تایید صلاحیت آسیا-اقیانوسیه است. به موجب این موفقیت بزرگ نتایج آزمون صادر شده توسط آزمایشگاه های دارای گواهینامه ۱۷۰۲۵ از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در ۱۱۰ کشور دنیا قابل قبول خواهد بود.

جمشیدی در پاسخ به خبرنگاران گفت، جواب آزمایش را در این آزمایشگاه بستگی به نوع آزمایش از سه روز تا ۲۵ روز برای انواع مواد غذایی اعلام کرد.

ژیلا مرادی

مهندس ژیلا مرادی« مسوول فنی آزمایشگاه میکروبیولوژی راهیان کیفیت آزما، همکار اداره کل استاندارد استان کرمانشاه»، در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه به خبرنگار چکاوک نیوز، گفت: این آزمایشگاه از دو بخش میکروبی و شیمیایی تشکیل شده، که کیفیت مواد غذایی، میکروبی، باکتری ها، کپکها، اندازه گیری پروتئین و چربی را مشخص می‌کند.

دریافت و اخذ گواهینامه ۱۷۰۲۵ نشان از اعتبار و شایستگی آزمایشگاه است که با هدف ایجاد یک سیستم مدیریتی مستقل و مبتنی بر کیفیت طراحی شده تا آزمایشگاه بتواند با بهره گیری از این استاندارد بهترین خدمات را مشتریان ارائه نماید.

مرادی تاکید کرد: آزمایشگاه «راهیان کیفیت آزما» به عنوان آزمایشگاه همکار سازمان ملی استاندارد، غذا و دارو و سازمان حفاظت محیط زیست می باشد، که شامل بخش های فیزیکو شیمیایی و میکروبی هست که در این بخش ها مجموعه آزمایش هایی که منجربه کنترل کیفیت محصولات غذایی می شوند انجام میشود. و از سال ۱۳۹۰ راه اندازی شده و تقریبا شش ماه طول کشید که موفق به دریافت گواهینامه ۱۷۰۲۵ بشویم.

مدیر فنی آزمایشگاه میکروبیولوژی، این افتخار را از خدمات دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: این آزمایشگاه خصوصی است و هزینه تجهیز و راه اندازی آن از طرف مدیریت آزمایشگاه می باشد.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=6445

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.