1
دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه، مطرح کرد؛

اربعین امسال بیش از ۸۵۵ هزار زائر از مرز خسروی تردد کردند

  • کد خبر : 6876
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹
اربعین امسال بیش از ۸۵۵ هزار زائر از مرز خسروی تردد کردند
چکاوک نیوز_دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: بیش از ۸۵۵ هزار زائر امسال از مرز خسروی تردد کردند و حدود ۴۲۶ هزار زائر بازگشتشان از این مرز بوده است.

به گزارش خبرنگارچکاوک نیوز از کرمانشاه، دبیر ستاد اربعین استان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه عملیات اربعین ۱۴۰۳ به صورت رسمی تمام شده است، اظهار داشت: تا امروز ۴۵۹ هزار نفر از مرز خسروی خارج و حدود ۴۲۶ هزار زائر بازگشتشان از مرز خسروی بوده است.

سید جعفر امامیان با اشاره به گرمای شدید امسال و کاهش سفرها در کل کشور ادامه داد؛ امسال در مجموع آمار زائران اربعین کشور کاهشی ۱۰ درصدی داشته، اما این کاهش برای مرز خسروی تنها سه درصد بوده است، آمار تردد زائران اربعین سال گذشته از مرز خسروی نیز ۹۱۴ هزار و ۸۶۸ نفر اعلام شده است.

زائران از تردد از مرز خسروی راضی بودند

به گفته امامیان؛ آمار تردد امسال زائران از مرز خسروی باوجود تبلیغات منفی که برای این مرز ایجاد شده بود در حالی که برعکس تبلیغات منفی شاهد موج رضایتمندی زائران بودیم که از این مرز بر می گشتند دلیلش هم تمهیداتی بود که برای بازگشت زوار اندیشیده شده بود.

دبیر ستاد اربعین استان ادامه داد: امسال چالش بازگشت زوار به مرز منذریه به حداقل رسیده بود چون در گذشته این مرز برای ناوگان حمل و نقل عراق ناشناخته بود اما امسال حتی یک پایانه مسافری برای بازگشت به مرز منذریه اختصاص داده شده بود و یک پایانه موقت مسافربری بین شهری در مرز خسروی ایجاد شده که امیدواریم به یک پایانه دائمی تبدیل شود.

امامیان از اقدامات مهم امسال برای اربعین از برپایی ۵۰ موکب عراقی در مسیر مرز خسروی به سمت بغداد خبرداد و افزود؛ این اقدام برای رفاه بیشتر زوار ایجاد شده بود.

این مسئول در خاتمه سخنانش گفت؛ امسال هیچگونه ازدهام و چالش در خصوص حمل و نقل ندلشتیم، تمامی پارکینگ ها مجاز به سایبان و تأمین آب خنک بود.

جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه

گفتنی است: در این جلسه به پرسشهای خبرنگاران پاسخهای لازم داده شد.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=6876

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.