7
معاون قوه قضاییه:

٪۴۳ از پرونده های شوراهای حل اختلاف به سازش می رسد

  • کد خبر : 5219
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۴۴
٪۴۳ از پرونده های شوراهای حل اختلاف به سازش می رسد
معاون قوه قضائیه با بیان داشت: در سیره امام حسین(ع) گذشت و بخشش جایگاه ویژه دارد و گسترش این سنت اولویت قوه قضاییه است، گفت: ۴۳ درصد از پرونده های شوراهای حل اختلاف به سازش می رسد.

به گزارش چکاوک نیوز؛ حجت الاسلام هادی صادقی ظهر سه شنبه در همایش «اصلاح حسینی» که با حضور مسئولین کشوری و استانی، بزرگان محلی و صلح یاران به مناسبت ماه محرم برای اولین بار در کشور در کرمانشاه و در مجتمع بعثت برگزار شد با اشاره به تأثیرات توسعه فرهنگ صلح و سازش در بین مردم، اظهار کرد: مردمانی که در مسیر صلح و سازش حرکت می‌کنند در مسیر رضای خدا قرار گرفته‌اند و نور خدا به آنها می تابد، کسانی که از نور خدا بهره مند می‌شوند این بهره مندی را هم به دیگران نیز سرایت می‌دهند.
معاون قوه قضائیه تاکید کرد: از هر روشی برای ایجاد صلح و سازش بین مردم باید استفاده کنیم، در ایام محرم باید یک همت عالی را از امام حسین (ع) گرفته و این فرهنگ را رشد و توسعه دهیم.

سالهای اخیر صلح و سازش در کشور افزایش داشته:
حجت الاسلام صادقی در ادامه، با بیان اینکه طی سال‌های اخیر آمار صلح و سازش در کشور افزایش پیدا کرده، گفت: حدود سه سال پیش حدود ۲۹٪ از پرونده‌های ورودی به شوراهای حل اختلاف به سازش می‌رسید که در حال حاضر میانگین آن در بین استان‌های کشور به ۴۳٪ رسیده است که امیدواریم با همت صلح یاران این آمار در آینده به حدود ۵۰ درصد افزایش داشته باشد.

صله به معنای وصل شدن مومنین نیز هست:
صادقی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) به فضیلت‌های زیادی برای ایجاد مصالحه پیشقدم شدند،تاکید داشته‌اند، در روایات دینی صله بین مردم مورد توجه جدی قرار گرفته، صله تنها به معنای دید و بازدید نیست بلکه دید و بازدید تنها بخشی از آن است و صله به معنای وصل شدن مؤمنین به یکدیگر و بخشیدن هم است که همبستگی بین آنها را بیشتر می‌کند، ائمه معصومین بویژه امام حسین (ع) روی صله داشتن و بخشنده بودن مؤمنان تاکید داشته‌اند اما این تنها برای بین مؤمنان و در مقابل دشمنان باید محکم بود، شیطان و یزیدیان زمان که همان دشمنان هستند تلاش زیادی می‌کنند که بین مؤمنین جدایی بیندازند لذا باید حواسمان را جمع کنیم و نسبت به هم بخشنده باشیم.

کسانی که از خون عزیزان خود میگذرند، در دنیا و آخرت سربلندند:
معاون قوه قضاییه با تاکید بر اینکه پیامبر اسلام (ص) به فضائل گذشت اشاره داشته‌اند، افزود: کسانی که از خون عزیزان خود می‌گذرند، بهشت را برای خود معامله کرده‌اند و هم در دنیا و هم در آخرت سربلند هستند.

حجت الاسلام صادقی در ادامه، گفت: دادگستری کرمانشاهمعاون قوه قضاییه: اولین استانی است که این پویش را آغاز کرده و برگزاری آن در یک همایش بزرگ اقدامی بسیار ارزنده است که دستمریزاد دارد.

دادگستری کرمانشاه

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه:
امیدواریم این پویش به صلح و سازش بیشتری کمک کند

در ادامه، شهرام کرمی « رییس کل دادگستری استان کرمانشاه»، اظهار داشت: تا امروز پویش‌های مختلفی به منظور ایجاد صلح و سازش برگزار شده که یکی از آنها پویش «به عشق حسین می بخشم» که در ماه محرم انجام شده است.
کرمی هدف از اجرای این پویش را ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها به ویژه پرونده‌های قتل عنوان کرد و افزود: در استان کرمانشاه هم که در طول تاریخ تمام مذاهب و اقوام مختلف آن محب اهل بیت (ع) بوده اند و امیدواریم این پویش به صلح و سازش بیشتری کمک کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، در ادامه گفت: کرمانشاه اولین استانی است که این پویش را آغاز کرده است، مردم این دیار به ائمه اطهار و به ویژه امام حسین (ع) اعتقاد قلبی راسخ دارند و از آن بهره خواهند برد

این مسئول با اشاره به اینکه، هرساله تعداد زیادی پرونده وارد دستگاه قضائی می‌شود، بیان کرد: هر چند که اکثریت این پرونده‌ها پس از طی فرآیند رسیدگی مختومه می‌شوند اما مختومه شدن آنها تنها روی کاغذ است و در واقعیت این کینه‌ها دوباره سر باز می‌کند و به دنبال آن پرونده‌های جدیدی در دستگاه قضائی شکل می‌گیرد، در این راستا فرهنگ صلح و سازش می‌تواند این پرونده‌ها را در قلب طرفین دعواها مختومه کند و دل‌های آنها به آرامش برساند.
کرمی در پایان سخنانش تأکید کرد: باید به گونه‌ای فرهنگ صلح و سازش را در استان نهادینه کنیم که در همه شئونات زندگی ما گسترش پیدا کند.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=5219
  • نویسنده : مهین رحمانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : چکاوک نیوز
  • دیدگاه‌ها برای ٪۴۳ از پرونده های شوراهای حل اختلاف به سازش می رسد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.