4

(هم زائر باشید، هم خادم)

  • کد خبر : 6776
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰:۲۳
(هم زائر باشید، هم خادم)
چکاوک نیوز_مدیر اجرایی موکب مردمی امداد زائر استان کرمانشاه، گفت: این موکب از سال ۱۳۹۷ به صورت رسمی فعالیت خود را در حوزه امدادرسانی به زائران اربعین آغاز کرده است، امسال نیز این موکب مردمی زائران اربعین را همراهی می‌کند و خدمات خود را نسبت به سنوات گذشته بیشتر کرده است.

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز از کرمانشاه، امیر فرهنگیان ظهر یکشنبه«۲۱ مرداد ماه ۱۴۰۳»، در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه های موکب مردمی امداد زائر استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: موکب مردمی امداد زائر به صورت کاملا مردمی مدیریت می شود، این موکب با استفاده از توان و ظرفیت مردم استان کرمانشاه در همه بخش ها به زائران امام حسین (ع)، ارائه خدمات دارد.

اعلام آمادگی برای امداد رسانی زائران:

مدیر اجرایی موکب مردمی امداد زائر استان کرمانشاه، بیان داشت: در ستاد مرکزی این موکب ۳۰ نفر به صورت داوطلب مشغول فعالیت می باشند، و سامانه ای با شماره ۳۱۳۸- ۰۸۳ طراحی شده که هر زائری که وارد استان کرمانشاه می شود پیامکی به گوشی تلفن همراهش ارسال می گردد و برای امدادرسانی به زائران عزیز اعلام آمادگی می شود.

فرهنگیان از کاربرانی در ستاد مرکزی موکب مردمی به صورت شبانه روزی خبر داد که پاسخگوی تماس زائران هستند و آنها را راهنمایی می کنند، خدمات این ستاد به صورت شبانه روزی می باشد که در محل حاضر می شوند و خدمات لازم را به زائران ارائه می دهند.

خدمات رایگان یدک کش برای زوار:

این مسئول از همکاری یک دستگاه یدک کش با این موکب اشاره کرد و افزود: سال گذشته هم خدمات این یدک کش مشهود بود و امسال نیز به صورت رایگان در خدمت زوار امام حسین (ع) می باشد.

فرهنگیان در پاسخ به خبرنگاران، گفت: فراخوانی صادر شده و از مردم کرمانشاه با هر نوع مهارت و تخصصی دعوت شده که برای کمک به زائران ثبت نام کنند و تاکنون نیز افرادی زیادی با تخصص ها و مهارت های مختلفی برای امدادرسانی به زائران اعلام آمادگی کرده اند، این افراد شامل (مکانیک، راننده، پزشک، آشپز و … افرادی با مهارت های مورد نیاز در سفراربعین حضور دارند.

به گفته فرهنگیان، موکب مردمی امداد زائر استان کرمانشاه به عنوان بزرگترین موکب اربعین در سریعترین زمان ممکن خدمات مورد نیاز را به زائران از ورودی استان کرمانشاه در شهرستان کنگاور تا نقطه صفر مرزی در مرز خسروی به زائران ارائه می دهد. فعالیت این موکب از ۲ هفته قبل از شروع رویداد اربعین آغاز شده و تا زمانی که آخرین زائر اربعین برمی گردد، خدمات رسانی ادامه خواهد داشت.

آغاز خدمات موکب امداد زائر کرمانشاه به زوار اربعین حسینی 

بیت الحسین(ع) در خدمت زائران:

فرهنگیان به چندین پویش در راستای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به زائران اربعین در استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: یکی از این پویش ها، بیت الحسین (ع) است و از مردم استان خواسته شده منزل خود را در اختیار زائران امام حسین (ع) قرار دهند که سال گذشته چندین مورد داشتیم و امسال هم افرادی برای این مورد اعلام آمادگی کرده اند. پویش یک لقمه عشق نیز امسال در دستور کار داریم، در این پویش مردم استان به هر اندازه ای که می توانند لقمه های غذایی تهیه می کنند و در اختیار زائران اربعین قرار می دهند. و پویش زیارت نیابتی و زائر خبرنگار را نیز از دیگر پویش های موکب مردمی امداد زائر استان کرمانشاه است که فرهنگیان از آن نام برد.

مدیر اجرایی موکب مردمی امداد زائر استان کرمانشاه با اعلام این که سال گذشته ۱۰ هزار تماس منجر به راهنمایی در این موکب مردمی به ثبت رسیده و امسال هم آمادگی امداد رسانی به زائران را داریم, گفت: هدف از برپایی این موکب تأکید و تشویق مردم به خدمات رسانی و تشرف به عتبات عالیات می باشد، که هم زائر باشید، هم خادم.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=6776

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.