5
سرپرست بیمه سلامت استان کرمانشاه، گفت:

پرداخت هزینه های درمان بیماران خاص در هفته بیمه سلامت

  • کد خبر : 3695
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
پرداخت هزینه های درمان بیماران خاص در هفته بیمه سلامت
دکتر رضا تحویلیان، سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان، افزود: سلامت انسان جز‌‍ مولفه‌های رشد و توسعه است و از نظر کشورهای پیشرفته یکی ازشاخصه‌های رشد در هر کشوری سلامت است و در این زمینه سازمانهای بیمه‌گر فعال طراحی می‌شوند تا با راهبردی پیشگیرانه به سمت پیشگیری از بروز بیماریهای جسمی و روحی بروند. این مسوول در ادامه سخنانش، گفت: […]

به گزارش پایگاه خبری چکاوک نیوز، دکتر رضا تحویلیان سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان، افزود: سلامت انسان جز‌‍ مولفه‌های رشد و توسعه است و از نظر کشورهای پیشرفته یکی ازشاخصه‌های رشد در هر کشوری سلامت است و در این زمینه سازمانهای بیمه‌گر فعال طراحی می‌شوند تا با راهبردی پیشگیرانه به سمت پیشگیری از بروز بیماریهای جسمی و روحی بروند.

این مسوول در ادامه سخنانش، گفت: در استان کرمانشاه یک میلیون و ۲۵۰ هزارنفر «حدود ۶۲٪» مردم تحت پوشش بیمه سلامت می باشند، که از این تعداد ۵۱۶ هزار نفر بیمه شده روستایی با ۱۸۳ پزشک بیمه روستایی و ۱۷۶ پزشک خانواده شهری در این خصوص طرف قرارداد بیمه سلامت استان کرمانشاه می باشند.

تحویلیان تأکید کرد: کلیه بدهی‌های سازمان بیمه سلامت استان تا پایان شهریور‌ماه پرداخت شده و هیچگونه بدهی به مراکز دولتی و غیر‌دولتی، داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد نداریم، وهیچ مرکز درمانی نمی تواند بهانه‌ای برای عدم پذیرش بیماران داشته باشد.

پرداخت ۱۰۰٪ هزینه بیماران خاص
سرپرست بیمه سلامت استان، یکی از اولویت‌های مهم دولت را توجه به بیماران صعب‌العلاج شامل بیماران سرطانی، بیماران دیابت، روماتیسم، اوتیسم، پروانه‌ای‌ و … دانست و افزود: راه‌اندازی صندوق بیماران صعب‌العلاج در استان با اعتبار ۵ هزار میلیارد تومان نتیجه اعتماد دولت به سازمان بیمه سلامت است که با راه‌اندازی این صندوق ۱۰۰٪ هزینه بیماران خاص پرداخت می شود، همچنین ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۴٪ نیز برای درمان  بیماران خاص در نظر گرفته شده است.

به گفته تحویلیان، هزینه درمان ماهیانه بیمه سلامت در استان کرمانشاه، ۵۷ میلیارد تومان در ماه می باشد، که این هزینه‌ها شامل هزینه‌های تحت پوشش قرار‌دادن ۲۳۱۸ بیمار خاص در ۱۰۱۴ مرکز درمانی طرف قرارداد است که توسط ۱۱۰ نفر نیروی انسانی شاغل در بیمه سلامت استان می باشد.

سرپرست بیمه سلامت استان در ادامه، گفت:طی دو سال اخیر ۴۰۰ زوج نابارور در استان کرمانشاه شناسایی و از خدمات درمانی تخصصی به مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان و خدمات دارویی به مبلغ یک میلیارد تومان بهره‌مند شده‌اند.

طرح دارویارو دارو رسان
تحویلیان در خصوص طرح دارویار، گفت: طرحی در راستای جلوگیری از قاچاق دارو می باشد و طرح دیگری هم که به صورت آزمایشی و پایلوت در تهران اجرایی شده است طرح دارو‌ رسان می باشد، برای بیمارانی که توانایی تردد ندارند دارو درب منزلشان تحویل داده شود،که این طرح کمک به بیمارانی کم توان است که با اجرای این طرح گام مهمی در راستای حمایت از بیمه‌شدگان این سازمان برداشته شود.
مسوول بیمه سلامت استان در پایان سخنانش از عموم مردم خواست، جهت راهنمایی و گرفتن پاسخ سوالات پزشکی خود می توانند با شماره تماس ۱۶۶۶ به صورت شبانه روزی تماس داشته باشند.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=3695
  • نویسنده : حسنا فخارزاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : چکاوک نیوز
  • دیدگاه‌ها برای پرداخت هزینه های درمان بیماران خاص در هفته بیمه سلامت بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.