9
استاندار کرمانشاه، گفت:

منطقه اورامانات می تواند به قطب گردشگری تبدیل شود/ سال آینده روی حوزه گردشگری اقدام بیشتری می شود 

  • کد خبر : 5933
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶
منطقه اورامانات می تواند به قطب گردشگری تبدیل شود/ سال آینده روی حوزه گردشگری اقدام بیشتری می شود 
محمد طیب صحرایی« استاندار کرمانشاه»، گفت منطقه اورامانات با داشتن ویژگی های منحصر بفرد می‌تواند به قطب گردشگری مهم استان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز، از کرمانشاه: محمد طیب صحرایی روز چهارشنبه سوم اسفند ماه ۱۴۰۲، در سفر یک روزه به شهرستان پاوه در دیدار با معتمدین، متنفذین و نخبگان این شهرستان که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان پاوه برگزار شد، اظهار داشت: میراث‌فرهنگی و گردشگری یک مسأله ذوقی و سلیقه ای نیست، از مهمترین فرصت های استان کرمانشاه حوزه گردشگری را می توان نام بردکه از سال آینده با تمرکز بیشتری در مورد آن اقدام می شود، مدیریت استان به پاوه و دیگر مناطق اورامی از سال آینده نیز بیشتر می‌شود.

صحرایی معتقد بود: گردشگری هر منطقه باید متناسب با ارزش ها و زیست بوم آن منطقه باشد، این استان برای قرار گرفتن در مسیر تحول و رونق اقتصادی و فرهنگی نیازمند انتخاب یک محور به عنوان پیشران برای توسعه است، گردشگری می تواند این نقش را ایفاء کندو دیگر حوزه‌های شهرستان را به حرکت درآورد.

استاندار کرمانشاه به وجود شش مرز فعال در استان اشاره کرد و افزود: تقویت و ساماندهی مرزهای استان و استفاده از ظرفیت‌های مرزی می‌تواند فرصتی بسیار مناسب و مغتنم برای توسعه گردشگری به ویژه گردشگری سلامت در استان باشد.

از ظرفیت های مرزی به خوبی استفاده نشده است

سفر استاندار به شهرستان پاوه

صحرایی در ادامه به فعال و پویا بودن مرزهای کرمانشاه اشاره کرد و افزود: متاسفانه تا امروز از ظرفیت های مرزی بخوبی استفاده نشده، درحالیکه باید این حوزه منشأ خیر و برکت برای استان باشد.

معتمدان در ساماندهی کولبران می توانند موثر باشند

استاندار کرمانشاه کولبری را راهکار موثرو مناسبی برای رفع مشکل اشتغال در مناطق مرزی ندانست و تاکید کرد: در این زمینه نگاه ما این است که مرزها به سمت استفاده پایدار با حفظ کرامت مرزنشینان با کار در بازارچه ها حرکت کنند، کولبران باید در قالب تشکیل بازارچه های مرزی که در شأن شخصیت شان هست فعالیت داشته باشند و معتمدان مناطق مرزی در ساماندهی این مساله می توانند بسیار حائز اهمیت باشند.

منفعت مرزها باید عاید مرزنشینان شود

گاز رسانی به ۹ روستای پاوه

صحرایی در ادامه گفت: وزارت کشور معتقد است منفعت مرزها باید عاید مرزنشینان شود، بازارچه های مرزی نباید تنها در زمینه خرید و فروش کالا فعال باشد، بازارچه ها باید در همه حوزه های اقتصادی به فعالیت بپردازند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به انتخابات سرنوشت ساز پیش رو، بر اهمیت برگزاری انتخابات باشکوه در یازدهم اسفندماه تأکید کرد و افزود: حضور حداکثری مردم در انتخابات بدون شک موجب صلابت هرچه بیشتر نظام در سطح ملی و بین المللی خواهد شد.

مردم پاوه در دفاع مقدس مرزداران خوبی برای کشور بودند

علیرضا حیدری « فرماندار شهرستان پاوه» در این جلسه، اظهار کرد: شهرستان پاوه ۶۵۰ شهید گلگون کفن را تقدیم انقلاب کرده است، مردمان این خطه دلاور مردانی هستند که در هشت سال دفاع مقدس حافظان و مرزداران خوبی برای کشور بودند.

مردم پاوه، میزبان خوب گردشگران‌حیدری تاکید کرد: شهرستان پاوه به لحاظ ویژگیهایی که دارد، هدف گردشگری معرفی شده است و مردم مهمان نواز این شهرستان میزبان خوبی برای گردشگران هستند.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=5933
  • نویسنده : مهین رحمانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : چکاوک نیوز
  • دیدگاه‌ها برای منطقه اورامانات می تواند به قطب گردشگری تبدیل شود/ سال آینده روی حوزه گردشگری اقدام بیشتری می شود  بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.