7
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه:

برگزاری نخستین دوره فراغت تابستانه با بهره‌گیری از مهارت‌ها و تقویت هوش‌های هشتگانه توسط جهاد دانشگاهی کرمانشاه

  • کد خبر : 5004
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱:۴۹
برگزاری نخستین دوره فراغت تابستانه با بهره‌گیری از مهارت‌ها و تقویت هوش‌های هشتگانه توسط جهاد دانشگاهی کرمانشاه
مهدی عبدالمالکی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات جهاد دانشگاهی برگزار شد، از برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان استان با عنوان «آسو پارک»، خبر داد و افزود: «آسوپارک» نام انحصاری است که به برنامه‌های فراغت تابستانی گروه سنی شش تا ۱۱ سال و۱۲ تا ۱۸ سال کمک می‌کند تا با ارائه آموزش‌های سواد هزاره سوم درگاهی برای ایجاد پارک علمی کودک در کرمانشاه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری چکاوک نیوز؛عبدالملکی در ادامه گفت: آموزش‌های لازم قرار است در دو ترم و طی دو ماه با چهار هدف تقویت مهارت‌های شناختی و غیرشناختی، تقویت هوش‌های هشتگانه، مهارت آموزشی و بازی و هیجان اجرا شود و زمینه‌هایی شغلی برای کودکان فراهم شود.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی کرمانشاه در ادامه سخنانش، تأکید کرد: این دوره‌های آموزشی کمک می‌کند تاکودکانی ماهر داشته باشیم، لازم است آموزش‌ها در طول سال نیز ادامه داشته باشد.

این مسئول امیدوار بود در سال ۱۴۰۳ پارک علمی کودک با این پیش نیاز به عنوان پارک نمونه در کشور داشته باشیم.

ثبت نام دوره های آموزشی آغاز شد:

عبدالملکی آغاز ثبت‌نام این دوره‌های آموزشی را از امروز عنوان کردو، افزود: ترم اول از ۱۰ تیرماه لغایت ۱۲ مردادماه و ترم دوم نیز از ۲۱ مرداد ماه ۲۲ شهریور می باشد و قرار است در مجموع هر هفته دو جلسه از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۲:۳۰ دقیقه آموزش برگزار شود.

عبدالمالکی در پاسخ به خبرنگاران، هزینه هر ترم آموزشی را ۹۵۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: تخفیفات لازم به افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، فرهنگیان، دانش آموزان نفرات اول تا سوم، اعضای جهاد دانشگاهی و خبرنگاران در نظر گرفته شده است.

استقبال مردم از آموزش های تخصصی حداقل است:

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه، سطح آموزش پذیری در کرمانشاه را مناسب ندانست و افزود: کرمانشاه از نظر آموزشی ظرفیت خالی بسیار دارد اما استقبال مردم از آموزش‌های تخصصی در حداقل ممکن است.

عبدالمالکی در ادامه گفت: آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت با آموزش در مدارس و آموزش عالی متفاوت است و این آموزش ها مهارت رفتاری، اجتماعی، فنی مهندسی و فنی اجرایی را شامل می‌شود که در حوزه‌های مختلف نیازمند این آموزش‌ها هستیم.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی از سه مرکز آموزشی در شهر کرمانشاه با ظرفیت ۴۸ هزار نفر آموزش در طول سال خبر داد و افزود: آموزش‌ها در این مراکز در دو حوزه آموزش‌های آزاد و قراردادی ارائه می‌شود، در سال گذشته ۲۸ هزار فراگیر آموزش زبان انگلیسی داشتیم و آموزش زبان‌های آلمانی و فرانسه نیزبه تازگی شروع به فعالیت کرده است.

عبدالملکی در ادامه گفت: در دوره‌های تخصصی و تخصصی پیشرفته ۹ دپارتمان تعریف شده که در ۳۲ حوزه کاری به ارتقاء سطح آموزش فراگیران کمک می‌کنند و در زمینه مهندسی شبکه چند ظرفیت اساسی وجود دارد و، جهاد دانشگاهی کرمانشاه نخستین و مجهزترین حوزه آموزش تخصصی شبکه در غرب کشور است که از حدود ۱۴ سال پیش کار خود را آغاز کرده است.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی از وجود ۲۱۵ مدرس خبر داد که همکاری لازم را در این زمینه دارند و ۷۵٪ تحصیلات آموزش را به عهده دارند، در سال گذشته ۳۱ هزار و ۳۴۸ نفر توانستند از آموزش‌های جهاد دانشگاهی بهره‌مند شدند.

بیکاری اصلی ترین مشکل کرمانشاه:

عبدالمالکی بی کاری را اصلی ترین مشکل مردم کرمانشاه دانست و افزود: جهاد دانشگاهی برای اشتغال در سه حوزه برنامه ریزی کرده است که شامل« افزایش مهارت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت» یکی از این برنامه‌ها است، در این راستا هر فارغ‌التحصیل صاحب ایده می‌تواند از ظرفیت مراکز رشد و پارک علم و فناوری استفاده و ایده خود را اجرا کند.

وی در ادامه گفت: تعدادی از بیکاران استان تحصیلات دانشگاهی ندارند،به آنها نیز آموزش‌های متناسب با نیاز جامعه ارائه داده می‌شود.

 

عبدالمالکی در خصوص مشاغل خانگی، گفت: برای مشاغل خانگی چهار رشته درنظر گرفته شده است و آموزش این رشته‌ها از تابستان امسال شروع می‌شود، جهاد دانشگاهی استان در حوزه آموزش‌های عمومی جز سه مرکز برتر کشور شناخته شده، آموزش‌ها در این مراکز باید ارزش آفرین باشد و بتواندبه صورت واقعی و در عمل مشکل استان را رفع کند، در این خصوص برای افراد فاقد مهارت بسته مهارت نرم و فرهنگ کار تعریف شده است.

این مسئول در خاتمه، گفت: برای والدین هم یک دوره آموزشی در نظر گرفته شده و در پایان گواهی نامه و جوایز اهدا می‌شود.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=5004
  • نویسنده : مهین رحمانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : چکاوک نیوز
  • دیدگاه‌ها برای برگزاری نخستین دوره فراغت تابستانه با بهره‌گیری از مهارت‌ها و تقویت هوش‌های هشتگانه توسط جهاد دانشگاهی کرمانشاه بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.