6
استاندار کرمانشاه:

در سایه تلاش و کوشش دانش آموزان استان می‌توانند در عرصه‌های مهم کشور افتخارباشند  

  • کد خبر : 5348
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
در سایه تلاش و کوشش دانش آموزان استان می‌توانند در عرصه‌های مهم کشور افتخارباشند   
استاندار کرمانشاه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان به کسب دو رتبه تک‌ رقمی در کنکور از سوی دو دانش آموزان استان کرمانشاه اشاره کرد و از آموزش و پرورش خواست با معرفی این دو دانش آموز نخبه از فرصت ایجاد شده برای امیدآفرینی در بین دیگر دانش‌آموزان استان استفاده کند.

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز؛ دکتر محمدطیب صحرایی « استاندار کرمانشاه » پیش از ظهر امروز سه شنبه «۳۱ مردادماه ۱۴۰۲»، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات شهید سلیمانی برگزار شد، با اشاره به موفقیت چشمگیر دو دانش آموز کرمانشاهی« علی منصوریان و نیلگون سپاس» در آزمون سراسری سال جاری، ضمن تبریک به این دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها، گفت: این دو دانش‌آموز نمونه‌هایی از استعدادهای هنگفت انسانی استان هستند و معرفی این چهره‌ها و معلم‌های آنها به دانش‌آموزان در مدارس می‌تواند نقش موثری در الگوسازی و امیدآفرینی در جامعه برای دیگر دانش آموزان باشند و می توان گفت در سایه تلاش و کوشش دانش آموزان استان می‌توانند در عرصه‌های مهم کشور افتخارباشند.

اجرای پروژه مهر تحصیلی مدنظربرنامه ریزی ها قرار بگیرد:

صحرایی معتقد بود: معرفی چهره‌های برتر کنکور استان به دانش‌آموزان می‌تواند در ایجاد روحیه خودباوری در دیگر دانش‌آموزان استان تاثیر زیادی داشته باشد، و مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت باید از فرصت ایجاد شده برای امیدآفرینی در بین دانش‌آموزان کرمانشاهی از این الگوها استفاده کند.

مدیر ارشد استان در ادامه گفت: این جلسات باید محلی برای حل و فصل چالش های محتوایی دستگاه تعلیم و تربیت برگزار شود تا بتواند کارایی لازم را داشته باشد، لازم است در جلسات شورای آموزش و پرورش نمایندگانی از انجمن‌های اولیاء و مربیان هم حضور داشته باشند.

در امر تعلیم و تربیت همه بخشها با هم همراه باشند:

صحرایی خلع ید کردن والدین در تربیت فرزندانشان را یکی از آسیب‌های نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود: بر مبنای آیات و روایات ولی دانش‌آموز پدر و مادر او ست، لذا باید جایگاه والدین را در برنامه‌ریزی برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بالا ببریم، تربیت به عنوان یک امر ترکیبی است لذا یکی از مهم‌ترین آسیب‌هایی که ممکن است نظام تربیتی با آن مواجه شود، جزیره‌ای عمل کردن بخش‌های مختلف است که برای مقابله با این آفت باید همه بخش‌ها درگیر در امر تعلیم و تربیت با هم همراه باشند.

 

اجرای طرح «خانه یاریگران زندگی» بازنگری قطعی نیاز دارد:

صحرایی در پی انتقادهای مطرح شده در این نشست در مورد اجرای طرح “خانه یاریگران زندگی” به عنوان یک طرح در حال اجرا در کشور، گفت: اجرای طرح «خانه یاری‌گران زندگی» به عنوان یک طرح کشوری بازنگری قطعی و مبنایی لازم دارد، اجرای این طرح باید به گونه ای مورد بازبینی قرار گیرد که در عین رعایت عزت نفس دانش‌آموزان، مهارت‌های آنها را در حوزه‌های مختلفی مثل انتخاب رشته، دوست یابی، تعامل بهتر با والدین و… بالا ببرد.

استاندار تأکید کرد: این طرح بایدمهارت «نه گفتن» برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی مثل اعتیاد، دوست یابی و …رادر دانش‌آموزان تقویت کند.

صحرایی در ادامه گفت: نباید دنباله‌رو اجرای طرح‌های مختلف کشوری باشیم، باید با تفکر و تامل طرح‌های در حال اجرا در بخش‌های مختلف را بازبینی و چکش‌کاری کرده تا اگر احیانا در مورد طرحی نقطه ضعفی وجود داشت، برای رفع آن نقاط ضعف در سطح کشوری راهکار ارائه دهیم، لازم است، لگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر از طراحی طرح «خانه یاری‌گران زندگی» نیز برداشته شود.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=5348
  • نویسنده : مهین رحمانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : چکاوک نیوز
  • دیدگاه‌ها برای در سایه تلاش و کوشش دانش آموزان استان می‌توانند در عرصه‌های مهم کشور افتخارباشند   بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.