4
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه:

فضای فکری، معنوی، سیاسی و اجتماعی جامعه در مراسمات و اجتماعات مختلف شکل می‌گیرد

  • کد خبر : 6704
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۱
فضای فکری، معنوی، سیاسی و اجتماعی جامعه در مراسمات و اجتماعات مختلف شکل می‌گیرد
دیدار صمیمانه رئیس و کارکنان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اصحاب رسانه با حضور نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به فرمان امام (ره)، در سالن جلسات بیت امام جمعه کرمانشاه امروز « شنبه ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۳»، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز از کرمانشاه، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ج، گفت: هر چقدر اقدام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در برگزاری مراسمات و اجتماعات مردمی به جا و به‌موقع باشد آثار معنوی، فرهنگی و سازندگی اجتماعی آن در حفظ وحدت جامعه بیشتر خواهد بود.

حجت الاسلام حبیب الله غفوری، ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه رئیس‌دفتر سیاسی حماس، اظهار کرد: سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی علاوه بر اینکه فرصتی مناسب برای شناساندن این شورا به اداره‌ها و مجموعه‌های مختلف است، فرصتی است برای بررسی سطح کیفی و کمی برنامه‌های برگزار شده و انتخاب رویکردی حاکی از پیشرفت و رشد برای سالهای آینده می باشد.

حجت الاسلام غفوری، ضرورت تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را برقراری انسجام برای برگزاری برنامه‌ها در کل مجموعه‌ها که وظیفه‌ای را در مناسبت‌ها برعهده دارند عنوان کرد و ادامه داد: مجموعه‌ای از فکرها، نظرها، داشته‌ها و امکانات دستگاه‌های مختلف با محوریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تجمیع می‌شود تا برنامه‌ای باکیفیت و مطلوب در خور شأن نظام و جامعه اسلامی ارائه دهند.

این مسئول با اشاره به همراهی سایر دستگاه‌ها در مناسبت‌های مختلف با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، خاطرنشان کرد: فضای فکری، معنوی، سیاسی و اجتماعی جامعه در مراسمات و اجتماعات مختلف شکل می‌گیرد.

حجت الاسلام غفوری با اشاره به شور و حال ماه‌های محرم، صفر و اربعین و رمضان، گفت: گناه، معصیت، آسیب‌های اجتماعی و سرقت در ماه‌های رمضان، محرم و صفر به‌شدت کاهش می‌یابد، فضای ایجاد شده در جامعه در این مناسبت‌ها سازنده است و به‌شدت بر فضای مثبت روحی، معنوی، اخلاقی، آداب‌و رسوم مؤثر است.

این مسئول یادآور شد: دشمنان با در اختیار داشتن رسانه‌ها با فضا‌سازی و جوسازی به دنبال پیاده کردن اهداف خود در کم‌رنگ کردن ارزش‌های اسلامی و موضوع حجاب در جامعه هستند. هر چه قدرت توانایی مراسمات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در راستای تشکیل اجتماع باشکوه و با حضور مردم بیشتر باشدتأثیرگذاری معنوی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، ارزش‌های اسلامی و الهی آن بیشتر نمایان خواهد شد.

غفوری ادامه داد: فضای مسجد، نمازجمعه، نماز جماعت، مجالس اهل‌بیت(ع)، فضای اجتماعات برای حمایت از مظلوم و مقابله با ظلم و ظالم بسیار سازنده است. بیشترین جایی که شیاطین سراغ انسان‌ها می‌آید در خلوت‌ها است، وقتی در منازل ذکر اهل‌بیت(ع) و اهل‌بیت پیامبر (ص) آورده می‌شود آن خانه تا مدتی از وجود شیاطین تطهیر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان در خاتمه سخنانش، گفت: سفارش شده مومنین دور هم بنشینند و مشورت کنند.

دیدار صمیمانه رئیس و کارکنان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اصحاب رسانه

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این جلسه، گفت: به فرمان امام خمینی(ره)، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دوازدهم مردادماه سال ۱۳۵۹ تشکیل شد با موضوع فعالیت سیاست‌گذاری، ساماندهی، برنامه‌ریزی، نظارت و راهبری مراسم، مناسبت‌های ملی و انقلابی و همکاری در مناسبت‌های مذهبی تشکیل شده است.

حجت الاسلام مهدی عبدی شورای این شورا را از کهن‌ترین و با سابقه‌ترین نهادهای انقلاب اسلامی نام برد و افزود: تعدد دستگاه‌ها و مراکز تبلیغی و تنوع نقش هر یک در مواجهه با چالش‌ها و رخداد‌های پیش روی انقلاب نوپا، برای ایجاد هماهنگی و حفظ انسجام منطقی بین این دستگاه‌ها باعث شکل‌گیری این نهاد شده است.

وی وظیفه این نهاد با همکاری سایر دستگاه‌ها ایجاد بستر مناسب جهت تعظیم شعائر، ایام‌الله را زنده نگه‌داشتن مناسبت‌های انقلاب اسلامی، فرهنگ دینی، انقلابی و حضور مردم در صحنه دانست و در ادامه گفت: این شورا نهادی است که پرچم‌دار و داعیه‌دار بزرگداشت مراسم و مناسبت‌های دینی و انقلابی از جمله دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، چهاردهم خرداد سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)، قیام خونین پانزدهم خرداد، هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، بزرگداشت شهدای هفتم تیر، بزرگداشت شهدای هشتم شهریور و یوم‌الله آبان، گرامیداشت روز قدس، یوم‌الله نهم دی، دهه فجر انقلاب اسلامی و راهپیمایی ۲۲ بهمن، مناسبت‌هایی هم‌چون هفته وحدت، دهه امامت و ولایت، دهه کرامت، دهه مهدویت است.

عبدی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی حلقه بین مردم و نظام دانست و افزود: طی یک‌سال گذشته حدود ۱۰۰ جلسه برنامه‌ریزی با هماهنگی ۲۹ دستگاه برگزار شده و همچنین حدود ۱۰۰ تجمع و راهپیمایی برپا شده است.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=6704

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.