7
مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه:

عملکرد پزشکی قانونی و شفاف سازی در خصوص سوله بحران

  • کد خبر : 4363
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳
عملکرد پزشکی قانونی و شفاف سازی در خصوص سوله بحران
نشست خبری‌مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با موضوع عملکرد پزشکی قانونی و شفاف سازی در خصوص سوله بحران‌برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری #چکاوک_نیوز؛ دکتر سلیم خانی درجمع اصحاب رسانه با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: سازمان پزشکی قانونی در کشور و استان نقش پررنگ خدمات رسانی دارد، تمام تلاش ما خدمات بهینه و شایسته برای عموم مردم است.

بیشترین حساسیت پزشکی قانونی سالن تشریح است:

دکتر خانی با اشاره به اینکه سالانه بالغ بر ۵۰هزار پرونده در بخش معاینات پزشکی قانونی استان تشکیل می شود، از بالغ بر ۱۵۰۰مورد پرونده در بخش کمیسیون ها و ۱۵۰۰ مورد پرونده در بخش آزمایشگاهی خبر داد و افزود: سالن تشریح قلب تپنده پزشکی قانونی است، ما بیشترین حساسیت را در سالن تشریح داریم.

مدیر کل پزشکی قانونی استان در ادامه به موارد کامل پاسخگویی به سم شناسی اشاره کرد و افزود: میزان پاسخ گویی ارباب رجوع را نیز کاهش داده ایم، همچنین در بحث ژنتیک، تصادفات، مصدومان، خصوصا مصدومان زوار عتبات عالیات استانهای همجوار را هم پوشش داده ایم و کمتر از ۲۵ ساعت پاسخ ژنتیکی داده می شود.

به گفته مدیر کل پزشکی قانونی استان، کلیه شهرستانها بجز روانسر و قصر شیرین مجهز به سالن تشریح می باشد و در کرمانشاه بخش رادیولوژی تشکیل شده تا در مواقع لزوم تصویر برداری از اجساد گلوله خورده و آسیب دیده انجام شود.

سوله بحران نیاز ضروری استان:

سولحه تشریح

در بحث اربعین امسال ۶۲۱ جسد داشته ایم

دکتر خانی در ادامه سخنانش یکی از ضروریات پزشکی قانونی استان را سوله بحران دانست و افزود: به جد دنبال سوله بحران هستیم، این سوله از ضروریات استان در مواقع حوادث غیر مترقبه به هر دلیل بیماریهای واگیر و تصادفات الزامی است، هدف ما این است،اجساد در این مکان باید ساماندهی شود.

مدیر کل پزشکی قانونی استان در ادامه از سوله نیمه کار در باغ فردوس کرمانشاه خبر داد و افزود: با راه اندازی این سوله بعد از تهران، شیراز و اصفهان چهارمین استان دارای سوله بحران خواهیم بود.

دکتر خانی در پاسخ به خبرنگارپایگاه خبری چکاوک نیوز، گفت: پزشکی قانونی کارش خدمات رسانی است، در ایام نوروز همچون سنوات گذشته کلیه همکاران به صورت کیشک خدمات رسانی دارند و برای هر مرکز یک مرکز معین قرار داده ایم، تا در ساعات ادارات بتوانیم پوشش لازم را انجام دهیم.

مسوول حفاظت اطلاعات پزشکی قانونی کرمانشاه:

در بحث اربعین امسال ۶۲۱ جسد داشته ایم/ سوله نیمه کاره کرمانشاه جای افراد معتاد شد

در ادامه قباد سلیمانی « مسوول حفاظت اطلاعات پزشکی قانونی کرمانشاه» از سوله نیمه کاره اجساد برای پزشکی قانونی استان به عنوان یک ضرورت اشاره کرد و افزو: تردد زوار از استان ما صورت می گیرد، در بحث اربعین امسال ۶۲۱ جسد داشتیم که نیاز به ساماندهی داشت تا تحویل خانواده ها گردد.

سلیم خانی با اشاره به اینکه اگر بحرانی پیش آید بیشتر از ۱۵ جسد را نمی توان نگه داشت، افزود: ۹ سوله در استان به بهره برداری رسیده و شش سوله دیگر نیمه کاره است، سوله نیمه کاره کرمانشاه متاسفانه جای افراد معتاد و کارتون خواب شده، سوله های آماده هم به عنوان ورزشگاه از آنها استفاده می شود.

سلیمانی معتقد بود هر چه سریعتر سوله باغ فردوس کرمانشاه بایستی تکمیل و راه‌اندازی شود، این سوله مهمترین نیاز استان است، در پزشکی قانونی پیش آمده تا بالغ بر سه ماه اجساد مجهول الهویه نگهداری می شود.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=4363
  • نویسنده : مهین رحمانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : چکاوک نیوز
  • دیدگاه‌ها برای عملکرد پزشکی قانونی و شفاف سازی در خصوص سوله بحران بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.