5
معاونت توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه خبرداد:

قانون جدید سمت و سوی ما بیشتر به سمت صلح و سازش است 

  • کد خبر : 5778
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۳:۲۴
قانون جدید سمت و سوی ما بیشتر به سمت صلح و سازش است 
نشست خبری اصحاب رسانه عضو «بسیج رسانه ناحیه کرمانشاه»، با معاونت توسعه شوراهای حل اختلاف کرمانشاه پیش از ظهر امروز « دوشنبه ۲۵ دی ماه»، در سالن جلسات این اداره برگزار شد.

به گزارش مدیر مسئول چکاوک نیوز؛ یزدان فلاحی معاونت توسعه حل اختلاف شوراهای استان کرمانشاه، در این نشست، اظهار داشت: برای محله محور کردن پرونده ها از مساجد به عنوان مکانی برای ساماندهی صلح یاری توسط خود همین افراد محله استفاده شود و اطلاعات لازم در اختیار مردم قرار گیرد.

فلاحی در ادامه، افزود: سعی ما این است، بیشتربرای ارتقاء سطح فرهنگ و ارتقاءتعداد نفرات و هیات ها و همچنین برنامه ای برای توسعه موسسات داوری و میانجیگری بین طرفهای دعوی قرار گیریم .

سمت و سوی ما به سمت صلح و سازش است:

وی افزود: در قانون و دوره جدید تدوین شده سمت و سوی ما بیشتر به سمت صلح و سازش است و قضا زدایی و جلوگیری از کاهش جمعیت پرونده ها کیفری به زندان خواهد شد .

پرونده ها بعد از نتیجه گیری دادیاری می شوند:

یزدان فلاحی با اشاره به اینکه موسسات میانجیگری در واقع راجب پرونده های کیفری بین افراد ورود پیدا خواهد کرد، افزود: ما با تشکیل موسسات ،پرونده های میانجیگری را به این قسمت اجراء خواهیم داد و پرونده ها تحت یک شرایطی خاص مورد بررسی قرار خواهند گرفت و بعد از نتیجه گیری دادیاری خواهند شد.

دریافت مجوز برای موسسات داوری الزامی است:

معاون شورای حل اختلاف استان کرمانشاه در ادامه گفت: پرونده های حقوقی محکوم بین افراد در موسسات داوری و میانجیگری به نوعی برنامه ریزی شده هدف را دنبال می کنند، که پرونده های کیفری در موسسات میانجیگری و پرونده های حقوقی در موسسات داوری ارجاع داده می شود، ما و به دنبال ساماندهی این هستیم که موسسات داوری که مجوز ندارند حتما باید از شورای حل اختلاف مجوز دریافت کنند.

گفتنی است:در پایان جلسه آماری از ۱۰ ماه سال جاری کل شعب استان کرمانشاه و شهرستان ها به سمع و نظر خبرنگاران رسید، همچنین کیوان دارابخانی «رئیس بسیج رسانه ناحیه کرمانشاه، عنوان کرد: هدف از این جلسه مطالبه گری و محور آن با عنوان «راهیان پیشرفت» می باشد .

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=5778
  • نویسنده : حسنا فخارزاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : چکاوک نیوز
  • دیدگاه‌ها برای قانون جدید سمت و سوی ما بیشتر به سمت صلح و سازش است  بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.