11
فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه گفت:

راه اندازی اولین رادیو بسیج در صدا و سیما کرمانشاه

  • کد خبر : 3724
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳
راه اندازی اولین رادیو بسیج در صدا و سیما کرمانشاه
سرهنگ ابوذر انوری «فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج کرمانشاه» از راه اندازی اولین رادیو بسیج در صدا و سیما کرمانشاه خبر داد، که تولید محتوای  برنامه های این رادیو با همفکری و به همت اصحاب رسانه صورت می گیرد

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز؛ نشست خبری فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج کرمانشاه با اصحاب رسانه پیش از ظهر یکشنبه«۱۵ آبان ماه ۱۴۰۱»  با  بحث هم اندیشی بسیج رسانه و فضای مجازی در سالن جلسات سپاه ناحیه کرمانشاه برگزار شد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج کرمانشاه در این جلسه، اظهارداشت: بزرگترین شبکه اجتماعی کشور در بسیج است،  این شبکه اجتماعی ، در دنیا نیز  بی نظیر می باشد و در این خصوص اقدامی که باید صورت پذیرد، در بحث آموزش، توانمندسازی این شبکه عظیم و بزرگ گام برداریم و از لحاظ رسانه و فضای مجازی خودکفا شویم.

سرهنگ انوری افزود: امروز نیازمند جهاد تبیین برای افکار عمومی هستیم و بزرگترین نقش در این مسیر را رسانه و فضای مجازی می تواند برقرار کند، برای پیش روندگی خودمان و پیشبرندگی جامعه نیازمند تعامل و همکاری گسترده ای با اصحاب رسانه هستیم.

بسیاری از افراد در جریان اغتشاشات توجیه نیستند

این مسئول با اشاره به جریانات اخیر، گفت: در جریانات اخیر دیدیم  بسیاری از افرادی که در این جریانات قدم میگذارند توجیه نیستند و دلیل آن این است که محتوایی که از شبکه های معاند تولید و به خورد جوانان داده می‌شود موجب شده در برخی از جاها دچار مشکل بشویم.

سرهنگ انوری در ادامه گفت: چرا باید یک شبکه گسترده و عظیم در بحث رسانه و فضای مجازی در سطح نواحی نداشته باشیم که از این ظرفیت بزرگ بتوانیم  استفاده کنیم، به همین منظور،  راه اندازی اولین رادیو بسیج در صدا و سیما به همت ناحیه کرمانشاه راه اندازی می شودکه تولید محتوای آن با همفکری و به همت اصحاب رسانه صورت می گیرد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج کرمانشاه از حدود ۶۰ نهاد و سمن فرهنگی فعال در شهر کرمانشاه خبر داد و افزود:  در برخی جاها کم کاری های صورت گرفته است و باید به کمک این نهادها جبران شود.

این مسئول یکی از مشکلاتی که در زمینه فضای مجازی مشاهده می شود را تولید محتوا دانست و افزود: با برنامه ریزی مناسبت این مشکل رفع  می شود و نقش اصحاب رسانه در این مهم بسیار پررنگ است، لازم است در این راستا یک شورای همفکری و  راهبردی با چشم انداز مشخص تدوین و  اجرایی شود.

رسانه ای که مطالبه گر نباشد رسانه نیست

سرهنگ انوری معتقد بود، رسانه ای که مطالبه گر نباشد رسانه نیست، انتظاری که از رسانه ها و فضای مجازی داریم این است که همزمان با مطالبه گری راه های برون رفت مشکل را هم ارائه دهد.

سرهنگ‌انوری در ادامه گفت: برنامه های اجرا شده در کرمانشاه  قوی است اما ضعیف انعکاس دارد، به عنوان مثال، خروش یکپارچه مردم در روز ۱۳ آبان ماه امسال را همه دیدیم با آن عظمت،  چقدر توانستیم این حضور پرشور مردم را جهانی کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج کرمانشاه افزود: رسانه ها از حالت دولتی لازم است خارج شوند و با برنامه ریزی مناسب  به پیشبرد اهداف بپردازند و در بحث رسانه و فضای مجازی باید کار زیادی صورت گیرد، جاهایی لازم است پشتیبانی ادارات و نهادها را داشته باشند.

سرهنگ انوری تاکید کرد: جهاد امروز جهاد در رسانه و فضای مجازی است،  بزرگترین جهادگران امروز ما اصحاب رسانه هستند.

وی در ادامه سخنانش گفت: اصحاب رسانه با هر کدام از مسئولین ادارات و نهادها نیاز به مشورت دارند، اعلام کنند در جلسه بعد از آنها دعوت شود، لازم است در بحث رسانه و فضای مجازی کارهای بیشتری انجام شود.

در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ های لازم داده شد.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=3724
  • نویسنده : مهین رحمانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : چکاوک نیوز
  • دیدگاه‌ها برای راه اندازی اولین رادیو بسیج در صدا و سیما کرمانشاه بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.