11
مقام عالی وزارت علوم و تحقیقات،گفت:

همایش ملی آموزش عالی در غرب کشور به مناسبت پنجاهمین سال تأسیس دانشگاه رازی

  • کد خبر : 4791
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲:۴۹
دکتر محمدعلی زلفی گل در همایش ملی آموزش عالی در غرب کشور که به مناسبت پنجاهمین سال تأسیس دانشگاه رازی در تالار فرهنگ و ادب دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری چکاوک نیوز؛ دکتر زلفی گل، اظهار کرد: اگر بخواهیم شعار سال «مهار تورم و رشد تولید»که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و نیاز امروز کشور ماست را محقق کنیم، راهی جز توجه به علم و دانش و سرمایه گذاری روی علم نداریم.

مقام عالی وزارت علوم و تحقیقات، تاکید، کرد: تقویت امکانات و تجهیزات دانشگاه ها بویژه در حوزه های تحقیقاتی و پژوهشی، در شرایطی که اساتید ما برای حداقل تجهیزات مورد نیاز کار خود بمانند و امکانات ما قدیمی باشد و اعتبارات ما بیشتر صرف هزینه های جاری شود، امکان حرکت سریع در حوزه های علمی میسر نیست و نمی شود با این دست فرمان سریع حرکت کرد.
وی در ادامه سخنانش به اقدامات خوب دولت سیزدهم در زمینه رفع مشکلات اشاره کرد و افزود: اخیرا اقدامات خوبی در زمینه علمی صورت گرفته و سال گذشته دولت کمک کرد و دانشگاه ها موفق شدند تمام مطالبات سالهای گذشته خود را تسویه کنند و در سال گذشته برای شش هزار نفر از اساتید جدید پژوهانه‌اختصاص داده شده و به تمام هیأت امنای دانشگاه ها اعلام کرده ایم که به زودی پژوهانه اعضای هیات علمی باید چند برابر شود، و پژوهانه رساله‌های دکتری برای موضوعات نیازمحور کشور که از سایت نظام ایده ها و نیازها استخراج شود هم چندین برابر خواهد شد.
زلفی گل در ادامه، گفت: وزارت بهداشت و دانشگاه فرهنگیان تجهیزات و امکانات لازم برای مهارت آموزی دانشجویان خود را در اختیار دارند، اما اگر دانشجوی ما بخواهد در‌حوزه‌ صنعت،کشاورزی، نفت و … فعالیت کند، تجهیزات و امکانات این حوزه ها در اختیار ما نیست.
وزیر علوم تاکید کرد: اگر به دنبال تحقق منویات مقام معظم رهبری هستیم، راهی جز این نداریم که در قانون شرایط برای کار آموزی دانشجویان فراهم شود.
مقام عالی وزارت، معتقد بود: دست فرمان آموزش عالی کشور باید عوض شود و نوع نگاه ها باید در این زمینه تغییر کند، باید به سمتی برویم که علم آموزی در دانشگاه در کنار کسب تجربه در جامعه و محیط عملی قرار گیرد.

همایش ملی آموزش عالی در غرب کشور

پژوهانه چند برابری دریافت کنید:
این مسوول از راه اندازی سامانه نظام ایده ها و نیازها خبر داد و افزود: این سامانه در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده و تمام صنایع خصوصی و دولتی موظفند تمام  نیازهای خود را در این سامانه ثبت کنند و اساتیدی که پژوهش ها و تحقیق‌های خود را بر اساس نیازهای ثبت شده در این سامانه انجام دهند، پژوهانه چند برابری دریافت خواهند کرد.
زلفی گل از رونمایی سامانه جدید دیگری به نام سامانه (دانا) در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و افزود: این سامانه طی برنامه ۲۱ تا ۲۳ اردیبهشت در شیراز رونمایی خواهدشد و هدف از راه اندازی این سامانه تقویت مرجعیت سازی علمی کشور است و پیش از این صنعتگران ما مجبور بودند برای اطلاع از یافته های علمی در حوزه نیاز خود به سامانه های خارجی رجوع کنند، اما با راه اندازی سامانه (دانا) این نیاز مرتفع می شودو در اصل این سامانه درگاه آشنایی با نخبگان و آینده سازان است و برای هر پژوهشگر به زبان های فارسی، ترکی، انگلیسی و عربی صفحه شخصی ایجاد شده و کارنامه علمی آنها در آنجا قرار دارد.

کشور به دنبال فتح و پیروزی از طریق علم است:
زلفی گل در ادامه گفت: کشورها به دنبال فتح و پیروزی از طریق علم هستند، علم کارهای ناشدنی را شدنی می‌کند و کافی است که به علم و دانشگاه و دانشگاهیان اعتماد کنیم تا شاهد حل مشکلات کشور و قدرتمند شدن بیش از پیش کشورمان باشیم.
وی در ادامه با تقدیر از مسئولین دانشگاه رازی کرمانشاه در برگزاری این همایش و تجلیل از روسای سابق این دانشگاه در این مراسم گفت: باید چنین آیین هایی الگویی برای تمام دانشگاه های دیگر هم باشد.
لازم به ذکر است:در پایان همایش از روسای پیشین دانشگاه رازی و دانشمندان یک درصد و دو درصد برتر جهان در این دانشگاه تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=4791
  • نویسنده : مهین رحمانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : چکاوک نیوز
  • دیدگاه‌ها برای همایش ملی آموزش عالی در غرب کشور به مناسبت پنجاهمین سال تأسیس دانشگاه رازی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.