8
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت:

سوله بحران نیاز ضروری شهر کرمانشاه

  • کد خبر : 4742
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۳:۴۷
سوله بحران نیاز ضروری شهر کرمانشاه
دکتر سلیم خانی « مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه» در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح عملکرد سال گذشته پزشکی قانونی استان، از انجام ۴۵ هزار و ۴۵۰ مورد معاینات بالینی خبر داد و افزود: کل اجساد معاینه شده در این سال نیز ۲۵۹۳ مورد بوده است.

به گزارش پایگاه خبری چکاوک نیوز؛ دکتر خانی افزود: این تعداد جسد جدای از اجسادی است که دادپزشک آنها را بررسی و گواهی فوت صادر کرده است، از مجموع معاینات صورت گرفته ۱۵ هزار و ۳۶۲ مورد مربوط به ادعای نزاع، ۱۰ هزار و ۹۸۳ مورد مربوط به ادعای تصادف و ۶۵۱ مورد مربوط به مصدومین حوادث کار بوده است.

وی یادآور شد: برخی از این افراد چندین بار درسال به پزشکی قانونی بصورت تکراری مراجعه داشته اند که در نهایت منجر به انجام ۴۵ هزار و ۴۵۰ مورد معاینه در سال شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان فوتی های تصادفات استان را در سال گذشته ۱۵۳۶ نفر اعلام کرد و افزود: در سال گذشته ۳۱ نفر بر اثر حوادث کار جان خود را از دست دادند.

خانی فوتی های گاز منوکسید کربن در استان را طی این مدت ۲۰ نفر اعلام و تصریح کرد: در سال گذشته همچنین ۶۰ نفر بر اثر سوختگی و ۱۵ نفر بر اثر برق گرفتگی و ۱۵ نفر بر اثر غرق شدن در آبهای استان جان خود را از دست دادند، فوتی های مصرف قرص برنج نیز ۶۶ نفر اعلام کرد شده است.

در”تصادفات ساختگی” حتی اسکن و MRI ساختگی هم مشاهده شده:

این مسوول، در ادامه سخنانش با اشاره به روند کاهشی تصادفات ساختگی در استان گفت: طی پنج سال گذشته تمرکز جدی در این حوزه داشته ایم و این افراد که عمدتا بصورت تیمی فعالیت دارند، فعالیت خود را در سطح استان کاهش داده‌اند و در حال حاضر تعداد تصادفات ساختگی از حدود ۱۰۰ مورد در سالهای گذشته به ۳۵ مورد در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

خانی گفت: این افراد بصورت حرفه ای مدارک جعلی و شکستگی های ساختی ایجاد کرده و حتی اسکن و MRI جعلی هم می سازند. و این افراد باتوجه به تشدید نظارت‌ها اکنون به استانهای دیگر رفته‌اند و هر از گاهی از استانهای دیگر تماس داشته که افرادی از استان در آنجا تصادف ساختگی ایجاد کرده‌اند.

تمام شهرستان های واجد شرایط “سالن تشریح” دارند:

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به کوتاه شدن روند رسیدگی به پرونده های پزشکی قانونی گفت: در حال حاضر رسیدگی به پرونده های تشریح کمتر از ۵۰ روز و پرونده معاینات کمتر از ۵۰ دقیقه بررسی شده و جوابدهی می‌شود. و اجساد ارجاع داده شده به پزشکی قانونی نیز ظرف دو ساعت تحویل داده می‌شوند و اگر آزمایشی نیاز باشد از اجساد نمونه برداری می‌شود.

خانی در ادامه با بیان اینکه برخی مراکز پزشکی قانونی در شهرستان ها به صورت اجاره ای هستند، گفت: به دنبال ساخت مراکز پزشکی قانونی بصورت تملیکی در شهرستان ها هستیم و در حال حاضر ادارات پزشکی قانونی در شهرستان های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، جوانرود، سرپل ذهاب، پاوه و صحنه بصورت تملیکی می باشد و در سال جاری نیز پیگیر تأمین اعتبار برای ساخت پزشکی قانونی در دو شهرستان کنگاور و قصرشیرین هستیم.

پروژه سوله بحران دچار مشکل شده:

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در ادامه به پروژه سوله بحران کرمانشاه اشاره کرد و افزود: متاسفانه این پروژه دچار مشکلاتی شده و موانعی برای راه اندازی آن ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه سوله بحران یک نیاز ضروری برای کرمانشاه است، گفت: اگر بحرانی حادث شود باید محلی برای نگهداری اجساد و بررسی آنها داشته باشیم و در همین راستا نیاز است که سوله بحران در نزدیکی آرامستان احداث شود.

دکتر خانی با اشاره به موافقت شهرداری و شورای شهر کرمانشاه برای تحویل یک سوله در نزدیکی آرامستان به پزشکی قانونی گفت: این سوله در محوطه آرامستان واقع شده و برای راه اندازی سوله بحران مکان مناسبی است و اکثریت اعضای شورا هم موافقت خود را با تصویب آن دارند،اما متاسفانه در ادامه بنا به دلایل نامعلومی یکی دو نفر از اعضای شورای شهر کرمانشاه ساز مخالفت زده و در فضای مجازی شروع به جوسازی در این ماجرا کردند و در این رابطه به دنبال جمع آوری امضا از اهالی جعفرآباد در پی این جوسازی ها شده و در نهایت شهردار نامه ای به شورای شهر ارسال کرده و خواستار لغو این مصوبه شده است که باید این موضوع در شورای حل اختلاف مطرح شود.

قرار نیست در طول سال جسد در سوله بحران نگهداری شود:

خانی در ادامه، گفت: ادعای این دو عضو شورای شهر که با پروژه سوله بحران مخالفند، این است که وجود این سوله آرامش روحی و روانی اهالی شهرک جعفر آباد را به هم می ریزد و این درحالیست که آرامستان درست در کنار این سوله و در جوار خانه های اهالی شهرک جعفرآباد قرار دارد، از طرفی این سوله تنها در برخی مواقع بحرانی مورد استفاده قرار می گیرد و قرارنیست که در طول سال در آن جسد نگهداری شود.

انتظار همکاری از شورای شهر و شهرداری را داریم:

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه، تأکید کرد: سوله بحران نیاز جدی شهر کرمانشاه در مواقع بحران است، پزشکی قانونی با شهرداری کرمانشاه همکاری بسیاری داشته و مسئولیت نگهداری اجساد مجهول الهویه که با شهرداری و سازمان آرامستانهای این نهاد است هم اکنون توسط ما انجام می شود و در ازای این همکاری، انتظار همکاری را از شورای شهر و شهرداری داریم.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=4742
  • نویسنده : مهین رحمانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : چکاوک نیوز
  • دیدگاه‌ها برای سوله بحران نیاز ضروری شهر کرمانشاه بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.