12
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبرداد:

استان کرمانشاه پس از تهران بیشترین دانشجوی بین المللی را پذیرفته است/ یک هزار و۷۵۲ دانشجو در خوابگاه های کرمانشاه بسرمی برند

  • کد خبر : 5447
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
استان کرمانشاه پس از تهران بیشترین دانشجوی بین المللی را پذیرفته است/ یک هزار و۷۵۲ دانشجو در خوابگاه های کرمانشاه بسرمی برند
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، در نشست صمیمی با اصحاب رسانه، که ظهر امروز دوشنبه « دهم مهر ماه ۱۴۰۲»، در سالن اجتماعات خوابگاه بوستان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: استان کرمانشاه پس از تهران بیشترین دانشجوی بین‌المللی را پذیرا شده است.

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز؛ به گفته دکتر محمد رضا غلامی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال حاضر ۱۸ هزار کارمند، ۵۵۰ عضو هیئت علمی و شش هزار دانشجو دارد.

غلامی در ادامه سخنانش از تردد ۱۵تا ۲۰هزار نفری در بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه خبر داد و افزود: باید از همه ظرفیت‌ها برای انجام کارهای فرهنگی در دانشگاه علوم پزشکی استفاده کنیم.

۴۱ خوابگاه دانشجویی پذیرای دانشجویان است:

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: قدیمی‌ترین خوابگاه دانشجویی متعلق به سال ۱۳۳۵ و جدیدترین خوابگاه مربوط به سال ۱۳۹۰ می باشد و در حال حاضر یک هزار و ۷۵۲ دانشجو در این خوابگاه‌ها به سر می‌برند و در سطح استان کرمانشاه ۴۱ باب خوابگاه متاهلی پذیرای دانشجویان است، که باعث شده در استان پس از تهران بیشترین دانشجوی بین‌الملل را پذیرا باشیم، که این دانشجویان عموما اهل عراق و پاکستان می باشند.

خوابگاه ۴۰۰ تختخوابی سال آینده افتتاح می شود:

دکتر غلامی در ادامه از پیشرفت ۷۰٪ خوابگاه ۴۰۰ تختخوابی کرمانشاه با مساحت ۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع خبر داد و افزود: تاکنون ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل این پروژه دریافت شده است و از محل سفر رئیس جمهور به کرمانشاه ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است که درصدد افتتاح این خوابگاه در سال آینده هستیم، و در راستای ایجاد رضایت‌مندی میان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، پنج میلیارد و ۷۱۹ میلیون تومان به‌منظور تأمین و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی هزینه شده است.

وی در ادامه گفت: در ۱۸ سرفصل تسهیلات مورد نیاز دانشجویان پرداخت می‌شود و تاکنون دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۱۳ میلیارد و ۳۷۳ میلیون وام دریافت کرده‌اند همچنین این دانشگاه درصدد اخذ مجوز پرداخت ۱۰۵ میلیارد تومان تسهیلات جدید از طریق صندوق رفاه دانشجویی است.

دانشجویان از منو غذایی متنوع برخوردار هستند:

غلامی در پاسخ به خبرنگاران به رعایت الگوی غذای سالم در مراکز توزیع غذاهای خوابگاهی، اشاره کرد و افزود: در راستای صنعتی‌سازی آشپرخانه‌های دانشگاه علوم پزشکی اقدامات لازم انجام شده و دانشجویان از منوهای غذایی متنوعی برخوردار هستند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اسکان و تغذیه ۱۰۰ دانشجو در دانشکده پرستاری سنقر و ۵۰ دانشجو در مرکز آموزش عالی سلامت اسلام‌آبادغرب خبر داد و افزود: درصدد توسعه زیرساخت در این دانشکده‌ها هستیم.

این مسئول در ادامه گفت: دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات ورزشی هزینه شده است و دوره مسابقات ورزشی را با حضور یک هزار و ۸۰۰ دانشجو برگزار کرده ایم، در این خصوص دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دارای دو سالن ورزشی، یک استخر و چندین زمین چمن مصنوعی و طبیعی می باشد.

دکتر غلامی اداره مشاوره دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را با خدمات‌رسانی در حوزه سلامت روان دانشجویان حائز رتبه برتر در کشور معرفی کرد و افزود این دانشگاه نسبت به برپایی ۳۲ کارگاه آموزشی با حضور ۷۵۰ دانشجو و ارائه یک هزار و۳۹۸ مشاوره حضوری و ۳۹۲مشاوره مجازی اقدام کرده است، و دو هزار و ۸۰۰ دانشجو از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به مقاصد گردشگری استان اعزام به اردوهای زیارتی شده اند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از شرکت ۸۰۰ دانشجو در کرسی‌های آزاد اندیشی تحت عناوین مختلف خبر داد و افزود: اردوهای جهادی با محوریت ارائه خدمات سلامت محور به اقصی نقاط استان کرمانشاه برگزار می‌شود که در این راستا تاکنون به سه هزار نفر خدمات درمانی  و یک هزار نفر خدمات دندان‌پزشکی ارائه شده است.

غلامی خاطرنشان کرد: همه بیمارستان‌ها ملزم به رعایت طرح انطباق و پایبندی به پوشش و رفتار حرفه‌ای هستند در غیر این صورت برای آنها امتیاز منفی لحاظ خواهد شد.

دکتر غلامی تأکید کرد: کرمانشاه از امسال ملزم به ارائه خدمات خوابگاهی به دانشجویان بین‌الملل شده، چهار خوابگاه دخترانه و دو باب خوابگاه پسرانه در کرمانشاه دایر است که این تعداد ناکافی است.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=5447
  • نویسنده : مهین رحمانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : چکاوک نیوز
  • دیدگاه‌ها برای استان کرمانشاه پس از تهران بیشترین دانشجوی بین المللی را پذیرفته است/ یک هزار و۷۵۲ دانشجو در خوابگاه های کرمانشاه بسرمی برند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.