2
استاندار کرمانشاه، گفت؛

خانواده ها در فرایند تعلیم و تربیت فرزندانشان نقش داشته باشند

  • کد خبر : 6963
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱:۴۴
خانواده ها در فرایند تعلیم و تربیت فرزندانشان نقش داشته باشند
چکاوک نیوز_جلسه شورای آموزش و پرورش استان به ریاست دکتر محمد طیب صحرایی استاندار و رییس شورای آموزش و پرورش کرمانشاه و با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، مدیران عضو برای اولین بار در محل مدرسه آموزش استثنایی «پیوند» واقع در بلوار باغچه بان شهر کرمانشاه برگزار شد و هماهنگی‌های لازم برای آغاز سال تحصیلی و پیگیری مصوبات ستاد در ارتقاء سطح تعلیم و تربیت در استان انجام شد.

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز از کرمانشاه، استاندار کرمانشاه و رییس شورای آموزش و پرورش استان در این جلسه با آرزوی شروع یک سال تحصیلی موفق، اظهار داشت: شروع سال تحصیلی موفق مقدمات بسیار مفصلی را می طلبد، کار یک روز و یک هفته نیست، اولیا دانش آموزان نیز باید نقش فعال در تربیت فرزندان داشته باشند، تلاش کنیم تا خانواده ها در فرایند تربیت بچه ها روز به روز نقش بیشتری داشته باشند.

رییس شورای آموزش و پرورش استان، تاکید کرد: اگر مجموعه فعالان حوزه تعلیم و تربیت با هم همکاری داشته باشند برنامه های این حوزه با کارایی بهتری اجرا می شود. خانواده ها نیز لازم است در امر تعلیم وتربیت همراه آموزش و پرورش باشند، اگر بخواهیم جامعه دچار آسیب‌های اجتماعی نشود، بدون تردید باید خانواده‌ها را در امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بیشتر پای کار بیاوریم. با همکاری خانواده‌ها دانش‌آموزان را باید به گونه‌ای تربیت کنیم که دارای مهارت‌های موثر ‌و مفید زندگی شوند.

صحرایی تاکید کرد: مجموعه آموزش و پرورش با انعقاد تفاهم‌نامه با نهادهایی مانند مجموعه ورزش و جوانان، کتابخانه‌ها، سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و … می تواند در جهت توانمندسازی و بالا بردن قدرت تاب‌آوری دانش‌آموزان تلاش کند، و مجموعه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید در جهت انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی پیش قدم شوند و شرایط را برای همکاری با دستگاه‌های اجرایی در جهت ارتقاء برنامه‌های تعلیم و تربیت دانش آموزان و دانشجویان در استان فراهم کنند.

تمامی مدارس استان آماده حضور دانش‌آموزان در روز اول مهر هستند

دکتر سلمان محمدی« مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه» از آمادگی کامل همه مدارس استان برای حضور دانش‌آموزان در روز اول مهر خبر داد و افزود: مانور بازگشایی مدارس روز سه شنبه هفته گذشته «۲۰ شهریورماه» در تمامی مدارس استان برگزار شد ‌و در استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور تمامی مدارس استان آماده حضور دانش‌آموزان در روز اول مهر هستند.

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه، شش معاون که هر کدام چهار منطقه را تحت نظر قرار دارند، ۲۴ رییس آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند، گفت: آیین بازگشایی مدارس در روز اول مهر در تمامی مدارس استان برگزار خواهد شد، این مراسم نیز به‌صورت نمادین هم در مدرسه «عصمتیه» در شهرک رسالت شهر کرمانشاه برگزار می شود.

این مسئول از برگزاری جشن غنچه‌ها با حضور نوآموزان پیش دبستانی استان «۲۶ شهریور» به‌صورت نمادین در مدرسه «شیخ جلال» شهر کرمانشاه خبرداد، گفت: جشن روز شکوفه‌ها نیز روز «سه‌شنبه۲۷ شهریور» با حضور نوآموزان کلاس اولی در مدرسه «کرم  بستی» شهرک دولت آباد کرمانشاه برگزار می‌شود، جشن جوانه‌ها نیز با حضور دانش‌آموزان کلاس هفتمی در روز ۲۸ شهریور در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در خصوص توزیع کتاب درسی دانش آموزان، گفت: تقریبا چهار میلیون جلد کتاب برای توزیع بین دانش آموزان استان تدارک دیده شده مقدار زیادی توزیع شده و مابقی کتب درسی اول مهر در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

محمدی شعار امسال را (برای ایران، برای مدرسه اعلام کرد)، و با آرزوی سالی موفق همه دانش آموزان این آینده سازان کشورمان را به فراگیری علم دعوت کرد.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=6963

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.