7
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، خبرداد:

بیش از ۷۰٪ جانباختگان تصادفات عابرین پیاده هستند/حفاظت از جان و مال شهروندان، خط قرمز پلیس 

  • کد خبر : 5612
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲:۲۹
بیش از ۷۰٪ جانباختگان تصادفات عابرین پیاده هستند/حفاظت از جان و مال شهروندان، خط قرمز پلیس 
قرارگاه کاهش تصادفات در کرمانشاه به ریاست سردار مهدی حاجیان« فرمانده انتظامی استان» و باحضور تعدادی ازمسئولین ذیربط استانی، در سالن جلسات ستاد فرماندهی استان باهدف پیشگیری و مهار سوانح رانندگی،(کنترل تصادفات و کاهش جانباختگان سوانح رانندگی در کلانشهر کرمانشاه)،برگزار شد.

به گزارش خبرنگارچکاوک نیوز، از کرمانشاه: در این جلسه تصمیماتی در خصوص انضباط بخشی و کنترل سوانح رانندگی در کلانشهر کرمانشاه گرفته شد، از جمله بازدید میدانی هفتگی از معابر و تشکیل کارگروه در محل نقاط پرحادثه با حضور فرمانده انتظامی استان و مسئولین دستگاه های ذیربط و ارائه راهکارها در دو حوزه ایمنی و انضباط ترافیکی با تعیین مدت زمان اجرا، مرتبط با شرح وظایف هر دستگاه از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

طی هشت ماه ۸۱ نفر از شهر کرمانشاه جان خود را از دست دادند:

سردار مهدی حاجیان « فرمانده انتظامی استان» با اشاره به اینکه عابرین پیاده از آسیب پذیر ترین اقشار در تصادفات می باشند، گفت: دقت و سرعت مطمئنه رانندگان میتواند در بروز حادثه خصوصاً برای جلوگیری از تصادفات عابرین بسیار موثر باشد.

وی در ادامه گفت: طی ۸ماه سپری شده از سال جاری، متأسفانه ۸۱نفر از شهروندان کرمانشاهی جان خود را در اثر تصادفات از دست داده اند که از این تعداد بیش از ۷۰درصد آنها عابرین پیاده می باشد.

این مسئول در ادامه گفت: ترافیک مسئله‌ی بین بخشی است و تمامی سازمان های مرتبط باید به خوبی وظایف خود را در این خصوص ایفا کنند، تا شاهد کمترین تصادفات در سطح استان باشیم.

مشکلات ترافیکی باید بر مبنای علم وتحقیق حل شود:

سردارحاجیان معتقد بود،حل مشکلات ترافیکی باید برمبنای علم و تحقیق باشد و رفع نقاط حادثه خیز برمبنای اصول علمی امکانپذیر است.

برای جبران کاستی‌ها باید جهادی عمل کرد:

فرمانده انتظامی استان، ضمن تقدیر از اقدامات و خدمات شهرداری طی دوسال گذشته گفت: حرکت به سوی کنترل هوشمند ترافیک گریز ناپذیر است و برای جبران کاستی های گذشته، باید به صورت جهادی عمل کرد.

سردار حاجیان افزود: حفاظت از جان و مال شهروندان خط قرمز پلیس بوده و هست، در این خصوص انتظامی استان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان، در خاتمه سخنانش از رانندگان و عابران خواست دقت لازم را در تردد داشته باشند، ارتقاء فرهنگ ترافیک وظیفه تمام نهادها و سازمان های فرهنگ ساز و مولد فرهنگ می باشد که به نظر می رسد به خوبی به آن پرداخته نشده است، این امری همگانی است.

حرکت به سوی هوشمند سازی ترافیک آغاز شده:

در ادامه جلسه، دکتر نادر نوروزی « شهردار کلانشهر کرمانشاه، با اشاره به نصب دوربین های کنترل تخلفات در بزرگراه ها عنوان داشت: حرکت به سوی هوشمند سازی کنترل ترافیک در کلانشهر کرمانشاه آغاز شده است و انشاءالله تا پایان سال آینده ترافیک در تمام معابر کرمانشاه به صورت هوشمند و با استفاده از دوربین ها کنترل می شود.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=5612
  • نویسنده : مهین رحمانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : چکاوک نیوز
  • دیدگاه‌ها برای بیش از ۷۰٪ جانباختگان تصادفات عابرین پیاده هستند/حفاظت از جان و مال شهروندان، خط قرمز پلیس  بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.