6

نشست بررسی وضعیت بهداشتی درمانی شهرستان گیلانغرب در شبکه بهداشت و درمان

  • کد خبر : 5562
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۳:۳۳
نشست بررسی وضعیت بهداشتی درمانی شهرستان گیلانغرب در شبکه بهداشت و درمان
دکتر جمال الدینی «معاون حقوقی و امور مجلس »وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: همه ما باید با همکاری و همدلی کمک کنیم مشکلات را حل کنیم و سطح مطالبات را باید آگاهانه افزایش دهیم .

به گزارش چکاوک نیوز؛ دکتر جمال الدینی «معاون حقوقی و امور مجلس »وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: همه ما باید با همکاری و همدلی کمک کنیم مشکلات را حل کنیم و سطح مطالبات را باید آگاهانه افزایش دهیم .

جمال الدینی افزود: در عین حال که در دولت سیزدهم ما خود را مکلف و موظف می دانیم در هر اجتماعی که نخبگان و عزیزان و فرهیختگان و خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران عزیز حضور دارند خود را مکلف به پاسخگویی، نقد و گفتمان می دانیم تا بتوانیم راه و مسیر درست را انتخاب کنیم.

ارائه خدمات و امکانات را باید به استاندار ها نزدیک تر کنیم:

وی در ادامه گفت: این مراقبت را هم داریم که افزایش مطالبات بایدمتناسب با منابع، درآمد ها و شرایط خاص کشور باشد و در مناطقی مانند شهرستان گیلانغرب که به عنوان محور مقاومت ایران قرار گرفتند و رهبر معظم انقلاب این شهرستان را دومین شهر مقاوم کشور نامگذاری نموده و این امر نشانگر یک فرهنگ غنی و اصیل مردم منطقه است، اگر کوتاهی هم در دوران گذشته صورت گرفته ، باید بتوانیم در راستای ارتقا بهداشت و سلامت با سرعت بیشتری اقدام نماییم و ارائه خدمات و امکانات را در این مناطق به استاندارد ها نزدیک تر کنیم.

این مسئول تاکید کرد: وزارت بهداشت به تنهایی توان مقابله با بحران های طبیعی را ندارد و برای افزایش تاب آوری و انجام اقدامات مقابله ای و پیشگیرانه نیارمند همکاری همه دستگاه ها به ویژه حوزه مدیریت بحران فرمانداری ها می باشد و همه باید در راستای ارتقاء بهداشت و سلامت همه جانبه با تمام توان تلاش کنیم.

تأمین نیروی انسانی و کادر درمان اولویت ماست:

در ادامه دکتر قباد محمدی «رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه»، اظهار کرد: تامین نیروی انسانی و کادر درمانی مورد نیاز به ویژه پزشک عمومی و متخصص در شهرستان های گیلانغرب و سرپل ذهاب در اولویت دانشگاه و معاونت درمان قرار دارد و به صورت جدی در حال رسیدگی به این مسئله هستیم.

محمدی افزود: با بررسی مشکلات شهرستان از نزدیک ، مشکلات موجود اولویت بندی خواهد شد و مشکلات اساسی که در حوزه دانشگاه است با توجه به اولویتی که دارد رسیدگی و مرتفع خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، در ادامه گفت: جهت برطرف نمودن مشکلات بیماران دیالیزی در بیمارستان و تهیه کیت های مورد نیاز، اعتبار لازم اختصاص خواهد یافت و در کوتاه ترین زمان ممکن به این مسئله رسیدگی می شود، همچنین اعتبار لازم جهت سیستم های گرمایشی و سرمایشی بیمارستان نیز تأمین شده است، سی تی اسکن یکی از درخواست ها و مطالبات مردم گیلانغرب بود که پیگیری های زیادی از سوی دانشگاه ،همچنین نماینده مردم شهرستانهای گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین صورت گرفت و با اقدامات انجام شده به زودی آماده نصب و بهره برداری خواهد شد.

در این دولت دو سیتی اسکن وارد استان شده:

محمدی ادامه داد: توجه ویژه به نقاط محروم از ویژگی های بارز دولت سیزدهم می باشد ونصب سی تی اسکن ،کاری بسیار بزرگ است و نشان دهنده این است که دولت آیت الله رییسی اهتمام ویژه ای به مناطق محروم دارد و در این دولت دو سی تی اسکن وارد استان شده که به شهرستانهای گیلانغرب واسلام آباد غرب اختصاص یافته است.

در ادامه دکتر حیدری « نماینده مردم شهرستانهای سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین» در مجلس شورای اسلامی، اظهارداشت: از توجه و پیگیری های دکتر محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و دیگر مسئولان این دانشگاه و زحمات و تلاش شبکه بهداشت و درمان شهرستان گیلانغرب که با مدیریت خوب دکتر ویسی و همراهی تیم مدیریتی و تمام پرسنل این مرکز ،که با وجود تمام محدودیت ها و محرومیت ها نهایت تلاش خود را بکار گرفته اند که خدمات مطلوبی به مردم عزیز شهرستان گیلانغرب ارائه دهند سپاسگزارم .

حیدری افزود: با توجه به پیگیری های صورت گرفته که در جلساتی که در وزارت بهداشت داشته ایم،دستورات بسیار خوبی در راستای ارتقا بهداشت و سلامت شهرستان داده شده و اقدامات بسیار خوبی در این خصوص صورت گرفته است و زیرساختهای لازم بهداشتی درمانی فراهم شده است و امیدوارم خدمات بهداشتی درمانی ارتقاء یابد وخدماتی در شان مردم غیور این شهرستان ارائه گردد.

حسین پروین «فرماندار شهرستان گیلانغرب»، در این نشست، اظهارداشت: با توجه به اینکه شهرستان گیلانغرب در مسیر عبور زائران عتبات عالیات قرار دارد نیازمند توجه بیشتر در حوزه بهداشتی درمانی می باشد.

پروین در ادامه گفت: از زحمات دکتر محمدی رییس دانشگاه و مسئولان شبکه بهداشت و درمان بسیار سپاسگزارم و امیدوارم مشکلاتی که در این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد از جمله کمبود پزشک عمومی و متخصص با تلاش و پیگیری بیشتر مسئولان حوزه سلامت استان مرتفع گردد.

 

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=5562
  • نویسنده : مهین رحمانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : چکاوک نیوز
  • دیدگاه‌ها برای نشست بررسی وضعیت بهداشتی درمانی شهرستان گیلانغرب در شبکه بهداشت و درمان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.