8
رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه:

برگزاری نمایشگاه سه روزه هفته پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان کرمانشاه

  • کد خبر : 3979
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
برگزاری نمایشگاه سه روزه هفته پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان کرمانشاه
دکتر سیامک آزادی رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه که در نشست خبری جهاد دانشگاهی کرمانشاه برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بعد از دو سال از شیوع کرونا، برپایی نمایشگاه هفته پژوهش را بصورت حضوری برگزار می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری چکاوک نیوز؛ رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه، با اشاره به اینکه در زمان شیوع کرونا این نمایشگاه مجازی برگزار می شد، افزود: برگزاری حضوری کیفیت کار و ارتقاء بیشتری دارد.

آزادی هدف از برپایی این نمایشگاه را فرهنگ سازی و برنامه ریزی برای توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان عنوان کرد و افزود: طی سه روز متوالی از ساعت ۹ صبح لغایت پنج عصرآخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی تولیدات فناورانه و دانش بنیان استان به صورت ویژه در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.

آزادی در ادامه گفت؛ امسال ۲۵ غرفه با حضور دانشگاه‌ها، مراکز رشد، ساختارهای فناورانه و دستگاه‌های اجرایی در این نمایشگاه برپا می‌شود و بیش از ۲۳۰ دستاورد پژوهشی و فن‌آورانه را خواهیم داشت.

وی از دیگر اهداف برپایی نمایشگاه را شبکه سازی میان ذینفعان زیست بوم نوآوری و فناوری استان عنوان کرد و افزود: تلاش شده ارتباط موثری میان واحدهای فناور، شرکت های دانش بنیان، واحدهای صنعتی و سایر بازیگران زیست بوم نوآوری و فناوری استان شکل گیرد.

آزادی افزود: از دانشجویان، صنعتگران، نخبگان، اساتید و مسئولان برای حضور در این نمایشگاه دعوت بعمل آمده، و میزهای مشاوره را در این نمایشگاه برپا خواهیم کردتا نیازها و سوالات مخاطبین نمایشگاه از جمله شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور، دانشجویان و اساتید در حوزه های مختلف طی این سه روز پاسخ داده شود.

به گفته رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه مشاوره ها در زمینه ثبت اختراع، اخذ گرید دانش بنیان و نحوه تبدیل شرکت‌ها به شرکت‌های دانش بنیان و طراحی صنعتی بخشی از مشاوره هایی است که در این نمایشگاه برای علاقمندان ارائه می شود.

آزادی ازدیگر برنامه‌های این نمایشگاه را برپایی غرفه‌ای ویژه دانش آموزان عنوان کرد وافزود: یکی از اصلی ترین اهداف برپایی نمایشگاه فرهنگ سازی و اشاعه و توسعه فرهنگ دانش بنیان است و برای همین غرفه‌ای برای دانش آموزان برپا شده تا از این طریق استعدادیابی در میان دانش آموزانی که به نمایشگاه مراجعه می کنند، داشته باشیم و در این خصوص اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به دانش آموزان در حوزه فعالیت‌های فناورانه و دانش بنیان داشته باشیم.

این مسئول در ادامه سخنانش از راه اندازی استودیو دانش بنیان در این نمایشگاه خبر داد و افزود: این استودیو با هدف معرفی شرکت‌های دانش بنیان راه‌اندازی می شود و روزانه دو نوبت در طول مدت برپایی نمایشگاه، به معرفی شرکت های دانش بنیان استان و فعالیتهای آنها می پردازد.

آزادی در ادامه، گفت: بیش از ۱۰ کارگاه آموزشی هم در ایام برپایی نمایشگاه برگزار می‌شود که امسال دانشگاه های استان همکاری ویژه‌ای هم در برپایی این نمایشگاه و هم در برگزاری کارگاه‌های آموزشی دارند که جای تقدیر دارد.

آزادی تاکید کرد: اطمینان می‌دهیم در این نمایشگاه نسل جدیدی از تولیدکنندگان و کارآفرینان استان را داشته باشیم.

وی با اشاره به ۳۱۶ واحد فناور و دانش بنیان در سطح استان در این نمایشگاه گفت: تعداد محدودی از این واحدها به دلیل محدودیت فضا توانسته‌اند در این نمایشگاه حاضرشوند، که در حقیقت نمایانگر بخشی از توانمندی استان در حوزه فناوری و نوآوری می باشد.

نشا یکی از شرکت های دانش بنیان رقبای خارجی را کنار زده:

آزادی در ادامه گفت: در حال حاضر ۱۰ شرکت استان محصولاتی دارند که در کشور بصورت انحصاری تولید می شود و برخی از آنها عمده بازار کشور را دست گرفته‌اند، در حوزه بازار “نشا” یکی از شرکت های دانش بنیان ما ۹۵درصد بازار کشور را از آن خود کرده و توانسته رقبای خارجی را در این زمینه کنار بزند.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=3979
  • نویسنده : مهین رحمانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : چکاوک نیوز
  • دیدگاه‌ها برای برگزاری نمایشگاه سه روزه هفته پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان کرمانشاه بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.