به گزارش پایگاه خبری چکاوک نیوز؛ دکتر محمد طیب صحرایی در این مراسم، اظهار داشت: همه ما می دانیم که مشکلاتی در جامعه وجود دارد، اما تنها با گفتن مشکلات کاری از پیش نمیرود و باید با بیان دستاوردهای بسیاری که داشته ایم و افق های روشنی که پیش رو داریم، امیدواری واقع بینانه به جامعه تزریق کنیم.
صحرایی افزود: باید در کنار بیان مشکلات و ارائه راهکار برای حل این مشکلات، نقاط قوت و ظرفیت ها و فرصت ها را هم برجسته کرده و به جامعه امید ببخشیم.
مدیر ارشد استان، تأکید کرد: در استان ما کارهای خوبی در حال شکل گیری است، لازم است همه تلاش کنیم تا مقدمات یک زندگی سعادتمند و مطلوب را برای مردم استان فراهم کنیم.
روابط عمومی ها معرف دستاوردهای سازمان خود باشند:
صحرایی نقش روابط عمومی ها و رسانه ها را در امیدآفرینی به جامعه بسیار موثر دانست و گفت: رسانه ها و روبط عمومی ها باید در عین تیزبینی و نکته سنجی، دستاوردهای امیدبخش را به جامعه اطلاع رسانی کنند، مردم باید از خدمات صورت گرفته انرژی مثبت بگیرند، روابط عمومی ها در روند رو به رشد استان می توانند نقش آفرینی کنند، روابط عمومی ها باید به رشد و تعالی سازمان متبوع خود کمک کنند و هم معرف خدمات و دستاوردهای سازمان خود باشند، راستگو باشند و از بیان گزارش های خلاف واقع بپرهیزند وحرف راست را بلندتر و زیباتر بیان کنند.
استاندار کرمانشاه با اشاره به سختی های کار روابط عمومی ها، گفت: روابط عمومی باید گوش شنوا و چشم بینا و مشاور امین سازمان خود نیز باشد و اگر ضعفی در سازمان مشاهده کردند به رفع آن اقدام کند.
روابط عمومی ها هنرمندانه در راستای انتقال پیام تلاش کنند:
در این مراسم، علی شعبانی «سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه« نیز اظهار داشت: انتقال پیام به مخاطب و اقناع آنان کار سختی است، روابط عمومی ها باید هنرمندانه در راستای انتقال پیام به مخاطب تلاش کنند و از شیوه مناسب انتقال پیام بهره بگیرند.
شعبانی در ادامه سخنانش با اشاره به مطالب ذکر شده از سوی برخی مدیران روابط عمومی ها و رسانه ها، گفت: هم روابط عمومی ها و هم رسانه ها از نوع فعالیت رسانه های بدون شناسنامه ناراضی اند، باید اطلاع رسانی از طریق رسانه های رسمی صورت گیرد.
روابط عمومی ها در شرایط سخت به اطلاع رسانی می پردازند:
عبدالله الماسی «مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه» نیز در این مراسم، از روابط عمومی ها بعنوان پیشانی و ویترین سازمانها نام برد و گفت: روابط عمومی ها با مشکلات و کمبودهایی از لحاظ نیرو و تجهیزات گرفته تا نگاه بسته برخی مدیران مواجه اند و در این شرایط سخت به اطلاع رسانی و بیان دستاوردها می پردازند.
الماسی افزود: در استان مدیران خوش فکر و با نگاه باز هم داریم که از روابط عمومی ها حمایت می کنند، قدردان آنها نیز هستیم، اما در مقابل مدیرانی نیز داریم که اعتقاد چندانی به کار روابط عمومی ندارند که از آنان گله مندیم.
الماسی با اشاره به روند انتخاب روابط عمومی های برتر، گفت: در این فرایند که به منظور تقدیر و ایجاد انگیزه در مدیران روابط عمومی استان صورت گرفت، از ۶۱ مدیر رسانه و خبرنگاران و فعالان رسانه ای براساس ۹ شاخص نظرخواهی شده و براساس نتایج آن روابط عمومی های برتر استان انتخاب شدند.
لازم به ذکر است: در پایان این نشست از حامد بهرامیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، افشین شورچه مدیر روابط عمومی جهادکشاورزی، رضا شیرزادی مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش، سجاد سلیمانی مدیر روابط عمومی فرمانداری کرمانشاه، حامد دمیاد مدیر روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرهاد الیاس پور مدیر روابط عمومی شرکت گاز، حسین مسکنه مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک کرمانشاه، ایوب محمدی مدیر روابط عمومی هلال احمر، معصومه شاکری مدیر روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی، معین یزدانی مدیر روابط عمومی سازمان حمل و نقل و مسافر شهرداری کرمانشاه، فرشید صالحی مدیر روابط عمومی راه و شهرسازی و امیر دولتشاهی مدیر روابط عمومی شهرداری کرمانشاه بعنوان روابط عمومی های برتر استان تجلیل شد، همچنین از سلطانمراد شهبازپور مدیر روابط عمومی فرمانداری گیلانغرب که به افتخار بازنشستگی نائل آمده، به نمایندگی از متولیان این حوزه تقدیر شد.